BV's en JBC-CEO’s lezen kinderboeken voor

Marketing / News / Retail

Voorlezen aan je kind net voor het slapengaan. Ongetwijfeld een bekend gegeven voor iedere mama of papa. Maar wat als je oogappel ook echt als het personage van het boek in slaap kan vallen? JBC creëerde speciaal voor dit voorleesmoment pyjamasetjes gebaseerd op twee kinderboeken van Uitgeverij Clavis. Inclusief voorleesboek en aaibare accessoires. En speciaal voor de lancering van deze collectie, alsook met het vooruitzicht op de Voorleesweek van 16 t.e.m. 24 november, organiseert de Belgische modeketen enkele voorleesmomentjes met bekende Vlamingen in haar winkels.

Dat JBC belang hecht aan het lezen en voorlezen is niet nieuw. Dat merk je al aan de jarenlange samenwerking tussen het modebedrijf en Clavis. Zo geeft JBC aan al haar jarige klantjes een leuk leesboekje van Clavis cadeau. “Het belang van voorlezen in deze digitale tijden is niet te onderschatten. Met schermtijden die de pan uit swingen, is het een must je kinderen op een speelse manier te laten kennismaken met een fysiek kinderboek,” zegt Bart Claes, CEO JBC. “Een verhaaltje voor het slapengaan is leuk. Maar het past niet altijd in de avondrush van de ouders. Met de nieuwe pyjamasetjes hopen we dit moment voor ouders en kinderen net dat tikkeltje makkelijker te maken." Inspiratie voor de avontuurlijke pyjamacollectie haalde JBC bij de kinderboeken van Clavis Books. Samen met Clavis Books selecteerde JBC twee titels: ‘Ridder Roel, de drakenvechter’ en ‘Elfje Floriene en de wiebeltand’. Al slapend je wiebeltand wegtoveren of dromerige draken verslaan doe je vanaf nu dus in een bijpassende pyjama mét toepasselijke accessoires.BV’s geven het voorbeeld

Voorlezen heeft alleen maar voordelen. Op iedereenleest.be (initiatiefnemer van de Voorleesweek) leren we al dat voorlezen een positief effect heeft op álle kinderen, ongeacht het opleidingsniveau of de sociale status van de ouders. Om het voorleesmoment - al dan niet met bijpassende oufits - extra in de verf te zetten, hebben enkele BV’s zich geëngageerd om voor te lezen in lokale JBC-winkels op zaterdag 2 en zondag 3 november. Katja Retsin, Dina Tersago, Gio Kemper of zelfs de CEO’s van JBC Bart en Ann Claes, haalden hun beste leestalent naar boven om voor te lezen aan de kinderen van aanwezige klanten.