Onlangs ontrolde zich een waar gevecht van David tegen Goliath in Brussel. Eind januari veranderde de Franstalige regionale televisiezender er zijn naam van Télé Bruxelles naar BX1. Maar het merk moest zich nog overal in de markt zetten.
Tot vrijdagochtend lukt het daar maar niet in bij Facebook. Het sociaal netwerk weigerde hardnekkig om de herhaalde aanvragen tot naamswijziging op de officiële pagina. Het meende dat de wijziging "de fans zou afleiden." De directie van de zender meende daarentegen dat Facebook niet hoefde de beslissen wat goed of slecht zou zijn voor de communicatie van Télé Bruxelles/BX1. Het schakelde het advocatenkabinet Doutrelepont & Associés in om afgelopen dinsdag wat meer druk uit te oefenen op de Amerikaanse reus. Als bij magie veranderde de officiële pagina afgelopen vrijdagochtend van "Télé Bruxelles" in "BX1".
Moraal van het verhaal: met wat moed en doorzettingsvermogen kunnen de kleintjes zelfs de grootsten doen buigen.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]