Drastische ommezwaai in studentenjobland: vanaf 2017 mogen studenten 475 uur werken in plaats van 50 dagen. Een aanpassing van de wetgeving waar de studenten zelf al heel lang naar uitkeken, die verdient natuurlijk de nodige media-aandacht. En daar werkte Absoluut graag aan mee. Het Leuvense communicatiebureau stond in voor het volledige creatieve concept en de uitwerking van de campagne. Daaruit ontsproten twee filmpjes, zowel in het Nederlands als het Frans, waarin Warre Borgmans (NL) en Thierry De Coster (FR) de jobstudenten de stuipen op het lijf jagen met hun plotse – zeg gerust indringende – vragen. ‘Hé jobstudentje in je appelsienenpak, wat is je houdbaarheidsdatum?’
De filmpjes verschenen op social media en in de cinema. En misschien hoorde je de radiospotjes of spotte je het campagnebeeld achteraan op een bus. De campagne miste haar doel niet. Op enkele weken tijd bereikten de filmpjes op Facebook meer dan 500.000 Vlaamse en Waalse jongeren, stuk voor stuk potentiële jobstudenten. Het topic kreeg een opvallende plaats in kranten en op nieuwssites. Die genereerden op hun beurt heel wat trafiek naar studentatwork.be. Studenten tevreden, Student@work tevreden, Absoluut tevreden!
Credits
Creative direction: Ronny Schildermans
Strategic direction: Joris Mateusen
Account direction: Piet Schepers
Art direction: Steven Van der Auwera
Productie: Majella Boon
Copywriting: Katleen Boogaerts
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]