Drastische ommezwaai in studentenjobland: vanaf 2017 mogen studenten 475 uur werken in plaats van 50 dagen. Een aanpassing van de wetgeving waar de studenten zelf al heel lang naar uitkeken, die verdient natuurlijk de nodige media-aandacht. En daar werkte Absoluut graag aan mee. Het Leuvense communicatiebureau stond in voor het volledige creatieve concept en de uitwerking van de campagne. Daaruit ontsproten twee filmpjes, zowel in het Nederlands als het Frans, waarin Warre Borgmans (NL) en Thierry De Coster (FR) de jobstudenten de stuipen op het lijf jagen met hun plotse – zeg gerust indringende – vragen. ‘Hé jobstudentje in je appelsienenpak, wat is je houdbaarheidsdatum?’
De filmpjes verschenen op social media en in de cinema. En misschien hoorde je de radiospotjes of spotte je het campagnebeeld achteraan op een bus. De campagne miste haar doel niet. Op enkele weken tijd bereikten de filmpjes op Facebook meer dan 500.000 Vlaamse en Waalse jongeren, stuk voor stuk potentiële jobstudenten. Het topic kreeg een opvallende plaats in kranten en op nieuwssites. Die genereerden op hun beurt heel wat trafiek naar studentatwork.be. Studenten tevreden, Student@work tevreden, Absoluut tevreden!
Credits
Creative direction: Ronny Schildermans
Strategic direction: Joris Mateusen
Account direction: Piet Schepers
Art direction: Steven Van der Auwera
Productie: Majella Boon
Copywriting: Katleen Boogaerts
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]