YMCE nomineert drie koppels

YMCE

Awards / Media / News

YMCEDe YMCE-competitie voor België ontrolde zich deze week in de gebouwen van Bisnode. UMA-voorzitter Bruno Liesse gaf het startschot van de dag door in zijn inleiding nogmaals het belang van de ontwikkeling van de expertise te onderstrepen: de meerwaarde van media-adviesbureaus ligt immers in de kennis, de leergierigheid en het enthousiasme van hun medewerkers.

Om 9.30 uur maakten de 14 jonge media-experten kennis met de tot dan geheimgehouden adverteerder. Charlotte Blondeau, external media & advertising manager bij BNP Paribas Fortis, gaf een mediabriefing voor een campagne van het bankproduct Hello4You, met duidelijke kwantitatieve doelstellingen op de doelgroepen van jongeren en hun ouders.

De 14 jonge wolven werden daarna ingedeeld in 7 duo-teams voor een dag, om vervolgens in 5 uur tijd een optimale mediastrategie uit te werken, die de vakjury zou overtuigen van hun kennis en strategisch doorzicht. Klokslag halfvier moesten alle teams hun presentatie kant en klaar op een usb-stick opslaan. De strategische denkoefeningen werden dan door de 7 teams achtereenvolgens gedurende 12 minuten gepresenteerd aan de YMCE jury, onder de leiding van adverteerder Charlotte Blondeau, bijgestaan door collega Ann Baggerman, advertising & media Manager bij BNP Paribas Fortis. De andere juryleden waren Véronique Destaebel, Sales Director IP TV, Rudi Janssens, Director Radio bij Var, Laurent Moreau, General Manager AQRate, David Grünewald, CEO JWT, Véronique Debeer, Coordinator UMA Commision Educational, Filip Champagne, Director Marketing and Consultancy bij Bisnode en Danny Nijs van 360° Academy, organisator van de YMCE.

Na rijpe beraadslaging heeft de Jury de volgende 3 teams genomineerd:

  • Jeltje Hellinckx (UM) & Jonathan Rijavec (Space)
  • Elodie Usai (Initiative) & Laurie Habousha (Vizeum)
  • Naomi Osorio (Carat) & Thomas Cornelis (PHD Media)

De UMA zal de winnaars bekendmaken op 28 maart tijdens de UMA DAY Best Media Campaigns 2016. Het winnende team zal de trofee ontvangen uit handen van partners IP en Var.

De Young Media & Channel Expert Awards worden met de steun van de UMA (United Media Agencies) georganiseerd om de inventiviteit en de creativiteit van jonge mediastrategen aan te zwengelen en te promoten.