#CallBrussels bekroond in New York
The One Club heeft in New York de jaarlijkse prestigieuze prijs 'Best of Discipline' in de categorie 'Interactive' van One Show uitgereikt aan het reclamebureau Air voor zijn campagne #CallBrussels. Het was visit.brussels dat begin 2016 de opdracht gaf om de campagne #CallBrussels te lanceren om het imago van de Belgische hoofdstad op te vijzelen door middel van spontane getuigenissen van voorbijgangers via de telefoon, op straat.
De campagne #CallBrussels liep van 7 tot 11 januari 2016 en was een regelrechte voltreffer. Vier dagen lang kon iedereen, waar ook ter wereld, bellen met een van de drie openbare telefoons verspreid over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Voorbijgangers, Brusselaars of toeristen, vertelden de bellers hoe zij de stad en de sfeer in Brussel ervaarden. In totaal belden zo'n 12.688 bellers uit 154 verschillende landen met Brussel. De campagne werd meteen wereldwijd opgemerkt. #CallBrussels creëerde een buzz op de sociale netwerken en werd ook massaal door de media opgepikt. Deze bijkomende erkenning van het prestigieuze One Show onderstreept nog maar eens het succes van dit concept. Naast deze eerste prijs won #CallBrussels ook een 'Merit Pencil' in de categorie 'Direct'.
"Deze prijs bekroont de creativiteit die Brussel typeert, iets waar we absoluut trots op mogen zijn. Het bijzondere thema van deze campagne toont aan dat we zelfs op moeilijke momenten kunnen rekenen op de Brusselse overheidsdiensten om de perceptie van onze hoofdstad om te gooien. Ik wil visit.brussels en Air van harte gelukwensen met hun puike prestatie," zegt Rudi Vervoort, minister-president van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Bovendien is het belangrijk om te herhalen dat deze campagne twee maanden vóór de dramatische gebeurtenissen dat Brussels op 22 maart 2016 heeft meegemaakt werd uitgevoerd. visit.brussels besloot de video bij te houden als een symbool van de strijd tegen terrorisme. Omdat Brussel nooit haar waarden van openheid en tolerantie zal verlaten.