Cambio schakelt versnelling hoger met Focus Advertising

Crea / News

Cambio FocusFocus Advertising won met het 'maak de switch'-concept de pitch voor een activatiecampagne voor het autodeelplatform Cambio. Waarom zou je eigenlijk nog met een eigen auto rondrijden als er de deelauto’s van Cambio bestaan? Het bureau stelde de vraag aan acht cambio-leden. Want wie beter om de switch te prediken dan de bekeerden? De testimonialcampagne ‘maak de switch’ werd gebouwd rond de verhalen van leden. De leden vertellen over het moment in leven waarop ze de switch maakten naar Cambio. Zo krijgen we authentieke verhalen, recht uit het hart, die andere autogebruikers inspireren. “Als zij het kunnen zonder eigen wagen, waarom wij niet?”
De testimonialfilmpjes werden online ingezet op Facebook, Instagram, Spotify and Youtube en getargetted naar regio, leeftijd en geslacht. Er werd telkens ook een remarketingcampagne aan gekoppeld. Op een landingspagina tonen Focus en cambio telkens de complete verhalen. Offline waren er opvallende affiches in de grote stations en print advertising. Het resultaat? Gedurende de eerste drie maanden van 2019 steeg het aantal leden met meer dan 20%. De actie wordt uitgebreid met nieuwe testimonials en verlengd tot de zomer van 2019.Focus Cambio
Credits
Agency; Focus Advertising
Sr Account: Johan Van Hecke
Art Director: David Libeert
Fotografie en film: Piet Dekersgieter
Media strategie en planning: Frédéric De Ly
Online en digital strategie: Mathias Deswarte