Campari en FamousGrey knopen aan met historische postertraditie

Crea / News

Na 30 jaar gaat Campari opnieuw de samenwerking aan met kunstenaars voor een nieuwe collectie Campari-posters. Deze nieuwe generatie kunstposters siert vanaf woensdag 14 oktober de straten van Brussel. Het zijn de échte kunstwerken, die vijf Belgische artiesten speciaal voor het iconische drankenmerk ontwierpen, die nu geëxposeerd worden. Met deze Campari Creates Artvertising campagne brengen Campari en FamousGrey een ode aan de kunstwereld en geven ze de sector extra steun in woelige tijden.

Campari en de kunstwereld: ze gaan al bijna een eeuw hand in hand. De meest creatieve mensen ter wereld maakten toen ook al affiches voor het merk. In Milaan is zelfs een heuse ‘Galleria Campari’, volledig gewijd aan de relatie tussen Campari, kunst en design. Vandaag giet FamousGrey dit historisch erfgoed in een nieuw jasje. Samen met Campari gingen ze een samenwerking aan met 5 Belgische kunstenaars (vanJesse WillemsBent Van Looy Marie RosenColin Waeghe en Joelle Dubois), die in de voetsporen van enkele van de groten der aarde treden, en een nieuwe generatie affiches ontwierpen.

De campagne sluit dus aan bij het rijk verleden van Campari, en gaat nu zelfs een stapje verder, want de kunstwerken worden deel van een openbare tentoonstelling. Dat mag je gerust letterlijk nemen, want het zijn de échte kunstwerken die van 13 tot 26 oktober in abribusformaat te zien zijn in Brussel. Vanaf 20 oktober zullen de prints van de werken ook te zien zijn op een tiental locaties in Antwerpen, Gent en Namen. De originele werken zullen na de campagne geveild worden via het online veilinghuis Vavato, geïnteresseerden kunnen bieden van 2 tot 15 november. De opbrengst gaat rechtstreeks naar Brussels Museums. Naar aanloop van de feestdagen verschijnen binnenkort ook Limited Edition Campari-boxen, gebaseerd op de kunstwerken van de campagne. Ze zullen te koop zullen zijn op www.camparicreates.be.

De campagne werd geteased op social media en aangekondigd met vijf blanke OOH-affiches. Het online platform van Campari Creates geeft een overzicht van de rijke geschiedenis van Campari en toont hoe die zich vandaag herhaalt. Het PR-luik werd verzorgd door , net zoals de influencer marketing. De campagne is zichtbaar tot 26 oktober in heel België en is het resultaat van een samenwerking tussen Campari, Famous Grey en Famous Relations, Kinetic, Urban Media en Clear Channel.

Credits
Client: Campari Belgium
Client contacts: Tihana Rapic, Damien Laloux
Creative Team: Vanessa Hendrickx & Antoine Wellens; An-Sofie Keulen & Steve Maes
Creative Director: Peter Ampe
Curator: Elke Helbig, Galerie Zwart Huis
Artists: Bent Van Looy, Marie Rosen, Joëlle Dubois, Colin Waeghe, Jesse Willems. 
Client Service Director: Catherine De Block
Account Manager: Caroline Ropsy, Meriem Oucharif
Account Executive: Cato Samyn
Strategic Planner: Nicholas Pirard
RTV Producer: Marie Libouton
Video production - Director: Anthony Versluys 
Editor: Jasper De Ryck
Digital Account & Project Manager: Florian Hoffreumon
Creative Digital Designer: Sacha Lempereur
Web developer: Arno Van Biesen
Social Media Manager: Sarah De Prez
Online Marketers: Jonas Sprengers, Sander Cuypers
Digital Strategist: Wies Dickens
Managing Director PR: Kathy Van Looy
PR Director: Deborah De Klerck
PR Manager: Justine Parys
Print Producer: Christ Lannoy