Campari en Seat gaan voor Shazam

Campari Benelux en Seat zijn deze week de eerste merken in België die een reclamecampagne lanceren via de nieuwe visuele herkenning door Shazam. Deze technologie wordt in België exclusief verkocht door Proximus Skynet Advertising. Met de recentste versie van de app (met het camera-icoontje in de linkerbovenhoek), gericht op een 'shazamable' advertentie, krijgt de toeschouwer een mobiele beleving op maat aangeboden die een verregaande betrokkenheid creëert. De app is verkrijgbaar voor Android, Apple en Windows.
Seat is met een OOH-campagne (Out Of Home) aanwezig op de luchthaven van Zaventem, ter gelegenheid van de pre-lancering van de nieuwe Seat Ibiza. De campagne, die loopt tussen 1 en 15 augustus, werd ontwikkeld door Air en Mediacom. Niet minder dan 1,25 miljoen passagiers zullen in die periode langs de 70 door JC Decaux geplaatste borden van 2 m² passeren. Als zij die 'shazamen' komen ze terecht op een mobiele webpagina waarmee potentiële klanten hun interesse voor het nieuwe model kunnen aangeven.
Campari Benelux zet samen met het bureau Mindshare het merk Aperol Spritz in de kijker. De abribus-affiche is onderdeel van een grotere zomercampagne rond de boodschap “Summer In A Glass”, met als bedoeling om het merk Aperol Spritz een grotere nationale bekendheid te geven. Naast een aantal above- en below the line-activaties gaat Campari Benelux ook een stapje verder door het publiek een interactieve ervaring aan te bieden via de abribus-campagne. In samenwerking met JC Decaux en Shazam werd de affiche voorzien van een onzichtbaar watermerk, dat door Shazam herkend wordt.
Terwijl de affiches van Campari Benelux en Seat voorbeelden zijn van OOH-campagnes, lanceert L’Oréal eind augustus de eerste shazamable in-store campagne voor parfummerk Diesel.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]