Campari Negroni viert 100ste verjaardag

Crea / Marketing / News

Campari NegroniDe Negroni, officieel uitgeroepen tot ’s werelds op één na populairste cocktail, bestaat vandaag 100 jaar. Deze drank op basis van Campari, rode vermout en gin werd voor het eerst geserveerd in 1919 in Firenze, in Caffe Casoni aan Via de Tornabuoni. De 100ste verjaardag van Negroni wordt gevierd met de wereldwijde lancering van ‘Entering Red’. Deze kortfilm, die centraal staat in de Campari Red Diaries-campagne van 2019, werd geregisseerd door Matteo Garrone (‘Dogman’). Hollywood-actrice Ana de Armas (‘Blade Runner 2049’) en de Italiaanse acteur Lorenzo Richelmy (‘Marco Polo’) nemen de kijkers mee op een ontdekkingsreis naar de wereld van Campari, met een glansrol weggelegd voor de jarige Negroni.
Campari Negroni‘Entering Red’ brengt een verhaal rond mysterie, intriges en romantiek. De film bevat ook cameo-optredens van zes van ’s werelds beste bartenders, de Red Hands, die een eigenzinnige twist geven aan het klassieke recept. De kortfilm wordt wereldwijd digitaal gelanceerd en is te bekijken via het officiële YouTube-kanaal van Campari.

En met een ‘Campari Negroni Competition’ brengt Campari meteen ook een vervolg op de kortfilm die het feestjaar lanceert. Vanaf 5 februari, daagt het aperitiefmerk Belgische en Luxemburgse bartenders uit om een eigenzinnige twist te geven aan het originele recept, gebaseerd op een combinatie van gelijke delen Campari, rode vermout en gin. Een onafhankelijke, internationale jury en een consumentenpanel zullen deze zomer beslissen welke bartender het origineelst zijn stempel drukt op de klassieker. De finale van de Campari Negroni Competition zal plaatsvinden in België op maandag 10 juni. De jaarlijkse Negroni Week zelf loopt van 24 tot 30 juni 2019.