Campina en mortierbrigade koken met emoji’s

Crea / News

campina_header_kleinere-versie (2)Plattekaas, da’s toch iets dat de bomma op je boterham smeerde om er dan radijzen of bruine suiker over te strooien? Juist, maar je kan er zoveel meer mee doen. Om de veelzijdigheid van het ambachtelijke product bij een jonger publiek onder de aandacht te brengen, lanceren Campina en Mortierbrigade #emojicooking. Want koken met plattekaas is zo makkelijk dat je ’t zelfs in emoji’s kan vertellen. Van quiche tot smoothie, van zalmtartaar tot dipsaus: plattekaas is zo’n veelzijdig ingrediënt dat je er oneindig veel recepten mee kan klaarmaken.campina_header_kleinere-versie

Op emojicooking.be krijg je in emoji’s bestaande plattekaasrecepten te zien. Die video’s worden ook ingezet op social media. Daarnaast kan je op de pagina zelf aan de slag met emoji’s, om zo plattekaasrecepten te maken en te sharen. De beste recepten worden uiteindelijk gebundeld in een digitaal emoji-kookboek.

EMOJICOOKING: ZALMTARTAAR

Credits

Advertiser: Campina

Client: Tanja Walther, Ann Braeckmans, Astrid De Paep

Agency: Mortierbrigade

Creative directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster

Creative teams: Jan Schoofs, Babo Schokker

Business director: Evert Vermeire

Agency producer: Lies Bernaer

Digital producer: Tamara Schauvliege, Ruth Laukens

Digital director: Pieter Nijs

Social Media Manager: Jonas Van Bael

Digital Strategist: Koen Verbrugge

Emoji designer: Tess Hoogenraad

Film production: Eugene and Louise