Cannes Corporate & TV Awards: 11 Belgische winnaars

Logo Cannes Corporate Media & TV Awards

Awards / News

Grand Prix
De winnaars van de zesde editie van de Cannes Corporate Media & TV Awards 2015 zijn op 15 oktober bekendgemaakt. Meer dan 270 genodigden kwamen naar het Palm Beach in Cannes afgezakt. Dit jaar kreeg de internationale competitie 772 inschrijvingen van over de hele wereld, waarvan er er 152 producties beloond werden met de prestigieuze Dolphin awards in het goud, brons en zwart.
De Grand Prix, de tweede meest begeerde prijs na de Golden Palm, was echter weggelegd voor « The Heartbeat of Switzerland », ontwikkeld door producent Lichtspiele « The Film Agency » voor SBB. Naast de prestigieuze prijs won de film ook een Gouden en een Bronzen Dolphin en twee Zwarte Dolphins voor beste realisatie en beste camerawerk. Bij ons vielen onder meer Publicis, New Impact (zie foto hieronder, klik hier voor het bekroonde filmpje) en RTBF in de prijzen. Die laatste scoorde met « Made in RTBF », een korte bedrijfsfilm die de strategische lijnen van de Franstalige publieke omroep demonstreert. Daarmee sleepte de film, gemaakt door het recent opgerichte communicatiebureau Presentus, zowel een Gouden als een Zilveren Dolphin in de wacht. Bovendien werd de productie ook genomineerd voor een Witte Dolphin, de prijs voor de beste bedrijfsfilm van het jaar. Ook Media Facilities, een corporate multimedia agentschap uit Meise, won een Dolphin-award op het prestigieuze festival met de video « Hidden Hunger », een wereldwijde creatie voor klant DSM. Een mooie prestatie waarmee ons land in totaal 11 trofeeën won.
newimpact-cannes

Hidden Hunger