Cannes Lions 2015: de Special Awards

ice bucket challenge

Communication / News

ice bucket challenge

De ALS Liga kreeg de "Grand Prix for Good" van de 62e editie van de Cannes Lions. De organisatie is de bedenker van de befaamde "Ice Bucket Challenge". U weet nog wel: iedereen mag drie mensen nomineren, die vervolgens worden uitgedaagd om een emmer (ijskoud) water over hun hoofd te gieten. En anders moeten ze een gift doen. Publicitair gezien een megasucces: de actie veroverde viraal de hele wereld. Nu nog te weten komen hoeveel van de deelnemers ook echt begrepen waarover de actie eigenlijk ging.

Special Awards waren er in Cannes voor:

WPPOmnicom en Publicis Groupe als "Holding Companies of the Year";
Ogilvy & MatherBBDO Worldwide en Grey als "Networks of the Year";
R/GA New YorkGrey New York en Ogilvy Brasil (São Paulo) als "Agencies of the Year";
Droga5 (New York), Wieden+Kennedy Portland en Wieden+Kennedy London als "Independent Agencies of the Year";
Smuggler USABlink UKSomesuch UKPark Pictures USA en Biscuit Filmworks USA kregen de Palme d’Or.