Cannes Lions 2022: Grand Prix voor BBDO Belgium en Decathlon

Mooi nieuws vanuit Cannes: Cannes Lions trakteert BBDO Belgium op een Grand Prix en een Silver Lion voor de campagne The Breakaway, gerealiseerd voor Decathlon i.s.m. onder meer Fledge en Red Eagle Productions. BBDO haalde deze twee awards in de categorie Creative Strategy. Eerder haalde deze campagne al een Bronze Lion in de categorie Entertainment for Sport.
Op 31 maart 2021 lanceerden Decathlon en BBDO ‘The Breakaway’ in de gevangenis van Oudenaarde: het eerste Belgisch eCycling-team van zes gedetineerden die samen trainen via het virtueel fietsplatform Zwift. Het initiatief past binnen de visie van Decathlon om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Daarnaast wil Decathlon aantonen dat sport de ideale manier is om, zelfs virtueel, gedetineerden te helpen bij hun rehabilitatie. The Breakaway ontstond in samenwerking met De Rode Antraciet, een vzw die zich inzet voor sport en cultuur in het gevangeniswezen, Cellmade vzw, de gevangenis van Oudenaarde en de FOD Justitie.
Credits
Client: Decathlon
Contacts: Thomas Lejeune Debarre, Julie Nevejan, Michael D’hooge
Agency: BBDO
Creative Director: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck, Jan Dejonghe
Associate Creative Director: Frederik Clarysse
Creative: Frederik Clarysse, Tom Jacobs
CCO: Eva De Gendt
Accounts: Bram De Vidts, Evelyn Savels
Strategy & Media: Kim Leunen
Design: Wim Esteban De Dobbeleer, Elena Haniotakis, Jorrit Michiels
FR copy: Vincent Abrams
NL copy: Frederik Clarysse, Debby De Ridder
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
Agency Producer: Loes Fierens
Editor: Anton Ceuppens
PR: Walkie Talkie
Partners: Gevangenis Oudenaarde, Rode Antraciet, Cellmade, FOD Justitie
Partner contacts: Heather Loontjens, Pieter Van Caeneghem, Kathleen Van De Vijver
Digital team
Digital Project Director: Wouter Has
Digital Project Manager: Quentin Donckerwolcke
Front-End Developer: Jerome De Boysere
Digital Development Director: Jonathan Pardon
Social & Technology expert: Matthias Andriessen
Production company film: Fledge & BBDO productions
Creative Partner: Diederik Jeangout
Executive Producer: Roeland Jeangout
Line Producer: Francis Bosschem
Director: Sidney Van Wichelen
DOP & grading.: Virgil Leclercq
1st A.C.: Patrick Nishimwe
Gaffer: Theo Fernandez
Grip: Tim Roels
Sound Engineers on set: Mathias Van Gasse & Piet Van Steelandt
Sound studio: Klankwerk
Sound engineer: Thomas Houthave
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]