Cannes Lions 2024: “The hidden gem” van Jesse van Gysel (Mutant)

In de overdaad aan Grand Prix en Gold Lions die elk jaar in Cannes worden uitgereikt, blijven de Silver en Bronze Lions soms wat onder de radar. En dat is vaak jammer. Daarom lichten Olaf Meuleman en Thomas Thysens elke dag een bronzen leeuw uit die méér aandacht verdient, exclusief voor PUB. Vandaag wordt deze gekozen door Jesse van Gysel, creative director bij Mutant.
“Na een lange dag, een korte nacht, en 25 cases over ongeveer elke vorm van menselijke miserie wil je soms ook gewoon eens lachen. Ik trek dan meestal naar de categorie radio, op zoek naar de verborgen parels in de krochten van de shortlists en bronzes. En daar vond ik dit jaar “Dew” van Mountain Dew. Voor degenen die het niet kennen: een soort van fluo frisdrank die vooral bij gamers een cultstatus heeft. En dat is meteen ook de doelgroep van de spot: gamers. 30 seconden lang hoor je alleen “dew, dew-dew, dew-dew-dew”, waarbij ze hun merknaam gebruiken om allerlei typische gaminggeluiden na te bootsen. Van een laserpistool tot een defibrillator. Simpel. Slim. Funny. Goeie radio, dus,” aldus van Gysel.

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]





