In de overdaad aan Grand Prix en Gold Lions die elk jaar in Cannes worden uitgereikt, blijven de Silver en Bronze Lions soms wat onder de radar. En dat is vaak jammer. Daarom lichten Olaf Meuleman en Thomas Thysens elke dag een bronzen leeuw uit die méér aandacht verdient, exclusief voor PUB. Vandaag wordt deze gekozen door Jesse van Gysel, creative director bij Mutant.
“Na een lange dag, een korte nacht, en 25 cases over ongeveer elke vorm van menselijke miserie wil je soms ook gewoon eens lachen. Ik trek dan meestal naar de categorie radio, op zoek naar de verborgen parels in de krochten van de shortlists en bronzes. En daar vond ik dit jaar “Dew” van Mountain Dew. Voor degenen die het niet kennen: een soort van fluo frisdrank die vooral bij gamers een cultstatus heeft. En dat is meteen ook de doelgroep van de spot: gamers. 30 seconden lang hoor je alleen “dew, dew-dew, dew-dew-dew”, waarbij ze hun merknaam gebruiken om allerlei typische gaminggeluiden na te bootsen. Van een laserpistool tot een defibrillator. Simpel. Slim. Funny. Goeie radio, dus,” aldus van Gysel.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]