Cannes Lions bekroont AB InBev als Creative Marketer of the Year

Awards / Cannes Lions / News

Cannes Lions bekroont dit jaar Anheuser-Busch InBev (AB InBev) als Creative Marketeer of the Year. De eervolle onderscheiding wordt uitgereikt aan een marketeer die over een langere periode een reeks met Lion bekroonde werken heeft verzameld en een reputatie heeft opgebouwd voor het produceren van moedige creatieve en innovatieve marketingoplossingen.

Tijdens de Cannes Lions awards van vorig jaar, die werden uitgereikt voor werk van 2020/2021, vergaarde AB InBev een uitstekende score van 40 Lions; twee Grands Prix, twee Titanium, negen Gouden, 10 Zilveren en 17 Bronzen Lions in totaal. Enkele van de meest in het oog springende werken van de voorbije jaren waren Budweisers 'TagWords' in Brazilië, Corona's 'The Match of Ages' in Mexico, Bavaria's 'Tienda Cerca' in Colombia en Michelob Ultra's 'Contract for Change' in de VS, dat de PR Grand Prix won en nog eens acht Leeuwen, waaronder een Titanium.

Tijdens Cannes Lions Live noemde juryvoorzitter Susan Credle van de 2021 Titanium Lions de kracht van de relatie tussen het bureau en de klant als een belangrijk thema voor alle winnaars van de Titanium Lions. Credle noemde het meervoudig in de Leeuw bekroonde 'Contract for Change' en zei dat het "een geweldige relatie liet zien en vertrouwen dat je voor het grote idee kunt gaan". Ze voegde eraan toe dat bij de presentatie van het stuk, de klant en de creatief een vreugde van voltooiing toonden in hun grote idee dat waarschijnlijk de meesten van ons zouden zeggen "het is gek dat we het niet zouden moeten doen". Michel Doukeris, CEO van AB InBev - formeel nog altijd met België als uitvalsbasis - reageert als volgt: "Deze opmerkelijke erkenning weerspiegelt ons engagement om de kracht van onze creatieve teams en partners van over de hele wereld te benutten. Het is fantastisch om te zien hoe de creativiteit van onze merken zich vertaalt in categorie- en bedrijfsgroei. Ik ben erg trots op onze collega's die altijd groot dromen en creativiteit gebruiken om een toekomst met meer proost te creëren."

Pedro Earp, CMO van AB InBev: "We zijn vereerd om te worden uitgeroepen tot Creative Marketeer of the Year. De voorbije vijf jaar hebben we een reis gemaakt om creativiteit in de kern van ons bedrijf te verankeren, en deze award is een nederige erkenning van onze vooruitgang tot nu toe, maar ook een testament voor de mensen en teams die dit mogelijk hebben gemaakt. En we zijn nog maar net begonnen. We zullen ons blijven richten op onze consumenten en klanten en data en innovatie blijven inzetten om creatieve zakelijke oplossingen te bieden die tegemoetkomen aan echte behoeften en die de consument, gemeenschap en commerciële impact vergroten."

AB InBev zal worden geëerd tijdens de laatste Awards Show van het Festival op vrijdag 24 juni. Cannes Lions vindt plaats van 20 tot 24 juni.