Cannes Lions eert gebroeders Pandey

Awards / News

CPAAcowboy_previewHet Cannes Lions International Festival of Creativity heeft aangekondigd dat de broers Piyush en Prasoon Pandey op tijdens het festival van 2018 zullen worden geëerd met de Lion of St. Mark Award, een award voor mensen die een belangrijke en buitengewone bijdrage hebben geleverd aan de creativiteit in de sector.

Piyush Pandey, uitvoerend voorzitter en creatief directeur van Ogilvy Zuid-Azië won zijn eerste Cannes Lions-prijzen met gouden Lions voor zijn werk aan een campagne tegen roken in 2002, het begin van een periode van wereldwijde erkenning voor een man die al een creatieve legende was in zijn geboorteland India. Het werk van Piyush wordt beschouwd als een ankerpunt in de populariteit van reclamecampagnes die in de jaren tachtig en negentig in Hindi werden geproduceerd, wat een verschuiving naar meer universeel toegankelijke creativiteit in India aankondigde.

Zijn jongere broer Prasoon Pandey is een bekende regisseur wiens naam al vaak voorkwam in globale rankings rond topregisseurs. Hij wordt beloond voor het regisseren van de eerste Indische campagne die een Lion won, Ericsson’s ‘One Black Coffee’ in 1996.

Vorige Lion of St. Mark winnaars:

2017: David Droga, founder and creative chairman, Droga5
2016: Marcello Serpa, former partner, AlmapBBDO
2015: Bob Greenberg, founder, chairman and CEO, R/GA
2014: Joe Pytka, director, PYTKA
2013: Lee Clow, chairman, TBWA\Media Arts Lab, director of media arts, TBWA\Worldwide