Cannes Lions en Facebook slagen de handen in elkaar voor de lancering van Classic: een verzameling van het allerbeste winnende Lions-werk van het jaar 1954 tot en met 2000. Classic is gratis beschikbaar op het platform The Work.
Naast deze collectie lanceren ze samen ook een gelijknamige documentaire. De film Classic evoceert de creatieve geschiedenis van Lion-winnend werk en de 66-jarige nalatenschap van het festival én is voorzien van commentaar door gerespecteerde namen uit de sector zoals Ari Weiss (DDB), Jean Lin (Isobar) en Prasoon Joshi (McCann). De documentaire debuteert als onderdeel van Lions Live, de nieuwe digitale ervaring van Cannes Lions, op maandag 22 juni 2020 om 15u30. De organisatie werkte samen met Cinelab om nauwgezet oud werk uit de collectie te restaureren en in ere te herstellen.
Om Classic in de spotlights te zetten, lanceert Lions Live alvast de ‘Social Challenge Recreate Classic for 2020’ competitie. Deelnemers kunnen kiezen uit een van de vijf iconische Lion Grands Prix-winnende campagnes en het werk in een nieuw jasje steken voor Instagram. Of het nu een geestige moderne parodie of een nostalgisch eerbetoon is, er is creatieve vrijheid om het origineel opnieuw te interpreteren aan de hand van video, afbeeldingen en tekst.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]