Cannes Lions en Facebook slagen de handen in elkaar voor de lancering van Classic: een verzameling van het allerbeste winnende Lions-werk van het jaar 1954 tot en met 2000. Classic is gratis beschikbaar op het platform The Work.
Naast deze collectie lanceren ze samen ook een gelijknamige documentaire. De film Classic evoceert de creatieve geschiedenis van Lion-winnend werk en de 66-jarige nalatenschap van het festival én is voorzien van commentaar door gerespecteerde namen uit de sector zoals Ari Weiss (DDB), Jean Lin (Isobar) en Prasoon Joshi (McCann). De documentaire debuteert als onderdeel van Lions Live, de nieuwe digitale ervaring van Cannes Lions, op maandag 22 juni 2020 om 15u30. De organisatie werkte samen met Cinelab om nauwgezet oud werk uit de collectie te restaureren en in ere te herstellen.
Om Classic in de spotlights te zetten, lanceert Lions Live alvast de ‘Social Challenge Recreate Classic for 2020’ competitie. Deelnemers kunnen kiezen uit een van de vijf iconische Lion Grands Prix-winnende campagnes en het werk in een nieuw jasje steken voor Instagram. Of het nu een geestige moderne parodie of een nostalgisch eerbetoon is, er is creatieve vrijheid om het origineel opnieuw te interpreteren aan de hand van video, afbeeldingen en tekst.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]