Cannes Lions gooit het roer om

Awards / News

canneslionsCannes Lions kondigt vandaag belangrijke wijzigingen aan in het Festival of Creativity 2018. De 65ste editie van het festival zal vijf dagen duren, van maandag 18 tot vrijdag 22 juni. Een meer gestroomlijnd festival en een vereenvoudigde awardstructuur moeten in de toekomst een grotere focus leggen op elke Lion, enkel het beste werk erkennen en zorgen voor een beter festivalprogramma.

Veranderingen aan de organisatie:

  • The Lions zullen op negen kerntrajecten worden georganiseerd om de snel bewegende creatieve industrieën beter weer te geven en te ondersteunen
  • De nieuwe tracks vormen tegelijkertijd de basis voor het inhoudsprogramma van het festival (sprekers, panelsessies en workshops) om bezoekers gemakkelijker door het festival te laten navigeren
  • De puntenallocaties voor de speciale prijzen (holdingmaatschappij van het jaar, agentschap van het jaar, netwerk van het jaar) zijn gewijzigd om het beste werk op de juiste manier te belonen
  • 120 Lions subcategorieën zijn verwijderd
  • NGO's en liefdadigheidswerk zullen nu aan de jury worden gepresenteerd, los van het door het merk geleide werk; de eerste stap om liefdadigheid en merkwerk te scheiden
  • Elk werk kan in maximaal zes Lions kan worden ingevoerd
  • Lions Innovation en Lions Entertainment keren terug naar Palais 2
  • Lions Innovation wordt uitgebreid naar de hele week, met een volledig inhoudsprogramma om het belang van technologie in creativiteit te weerspiegelen

Veranderingen aan de awards:

  • De Cyber Lions, Integrated Lions en de Promo Lions gaan “met pensioen”
  • De Brand Experience & Activation, Creative e-commerce en Social & Influencer Lions worden gelanceerd als onderdeel van de nieuwe architectuur
  • De ambachtscategorieën binnen Print, Outdoor en Design worden uit hun respectieve Lions verwijderd om te worden beoordeeld door een vakbekwame Industry Craft Jury