Cannes Lions publiceerde zijn Global Creativity Report 2016. Opvallend maar niet verbazend: APAC-steden (het Verre Oosten) rukken op in de top-20 van creatieve steden, met Auckland (Nieuw-Zeeland) op de vierde plaats. Tokyo staat op 6, Sydney op 13, Melbourne op 16, Bangkok op 17 en Mumbai op 20. Op nummer 1 staat, of wat dacht u, New York, gevolgd door Londen (2) en São Paulo (3).
Bij de adverteerders neemt Samsung de eerste plaats in, gevolgd door Burger King op plaats 2 - in 2015 was dat nog omgekeerd. Op plaats 3 staat Microsoft.
De lijsten die Cannes Lions opstelde, zijn gebaseerd op alle inzendingen voor het festival - en dat was dit jaar een recordaantal. En opvallend: Moldavië stuurde voor het eerst werk in en El Salvador, Bangladesh, Saudi-Arabië en Kroatië mochten voor het eerst een Lion koesteren. Taiwan won voor het eerst een Gold Lion.
The Global Creativity Report lijst ook bureaus en netwerken op voor de titels Agency of the Year, Network of the Year, Holding Company of the Year en Independent Agency of the Year. Het volledige rapport is (tegen betaling) verkrijgbaar via het Cannes Lions Archive.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]