Cannes Lions publiceert Global Creativity Report

Cannes Lions publiceerde zijn Global Creativity Report 2016. Opvallend maar niet verbazend: APAC-steden (het Verre Oosten) rukken op in de top-20 van creatieve steden, met Auckland (Nieuw-Zeeland) op de vierde plaats. Tokyo staat op 6, Sydney op 13, Melbourne op 16, Bangkok op 17 en Mumbai op 20. Op nummer 1 staat, of wat dacht u, New York, gevolgd door Londen (2) en São Paulo (3).
Bij de adverteerders neemt Samsung de eerste plaats in, gevolgd door Burger King op plaats 2 - in 2015 was dat nog omgekeerd. Op plaats 3 staat Microsoft.
De lijsten die Cannes Lions opstelde, zijn gebaseerd op alle inzendingen voor het festival - en dat was dit jaar een recordaantal. En opvallend: Moldavië stuurde voor het eerst werk in en El Salvador, Bangladesh, Saudi-Arabië en Kroatië mochten voor het eerst een Lion koesteren. Taiwan won voor het eerst een Gold Lion.
The Global Creativity Report lijst ook bureaus en netwerken op voor de titels Agency of the Year, Network of the Year, Holding Company of the Year en Independent Agency of the Year. Het volledige rapport is (tegen betaling) verkrijgbaar via het Cannes Lions Archive.
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]
Account Executive - VRT en meer lokale media
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Accountmanager Creative Partnerships - VRT
Wil jij de juiste partners verbinden met de mooiste projecten voor maximale impact? […]