Cannes Lions zet in op vrouwen

New Kid_Barbara_Dzikanowice

Awards / News / People

New Kid_Barbara_DzikanowiceBarbara Dzikanowice (Happiness) maakt deel uit van de selectie van 15 vrouwen die tijdens Cannes Lions zullen deelnemen in het See It Be It programma van dit jaar. Het initiatief zag het daglicht in 2014, toen de organisatoren van het festival een gebrek aan genderevenwicht opmerkten in het aantal middle and senior level creatieven, het bewijs van het lage aantal vrouwen in de hogere toppen van de industrie. Zo was het aantal vrouwelijke Creative Directors in die tijd slechts goed voor 3%.seeitbeit_main

De deelnemende vrouwen dit jaar zijn:

Adebola Adegbulugbe, Copy Group Head, Insight Publicis, Nigeria
Atiya Zaidi, Executive Creative Director, Synergy Dentsu, Pakistan
Barbara Dzikanowice, Creative Content Director, Happiness (an FCB alliance), Belgium
Deborah Vasques Soares, Senior Copywriter, Lew'Lara\TBWA, Brazil
Hannah Johnson, Creative Concept / Copywriter, LA RED GmbH, Germany
Jaki Jo Hannan, Senior Art Producer, AMV BBDO, UK
Kara Coyle, Associate Creative Director, Ogilvy & Mather, USA
Lizi Hamer, Regional Creative Diretor, Octagon, Singapore
Maria Milusheva, Creative Director, Noble Graphics TBWA, Bulgaria
Marla Natoli, Director, Video and Mobile, AOL Canada
Sakshi Choudhary, Creative Supervisor, OgilvyOne Worldwide, Mumbai, India
Satoko Takada, Creative Director, McCann Tokyo, Japan
Shahnaz Ahmed, Senior Graphic Designer, Livity / Founder & Director, Knit Aid, UK
Shannon Crowe, Copywriter / Creative Freelance (formerly Clemenger BBDO Melbourne), Australia
Tahirah Edwards-Byfield , Senior Copywriter, AKQA, USA