Cannes Lions zet Microsoft in de bloemen

Awards / News

Cannes Lions zal dit jaar Microsoft huldigen als Creative Marketer of the Year. De onderscheiding wordt uitgereikt aan een adverteerder die over een langere periode creatief en Lion-winnend werk heeft verzameld en een reputatie heeft opgebouwd voor het produceren van moedige creatieve en innovatieve marketingoplossingen.

In 2019 won Microsoft 11 Leeuwen, waarvan McCann New York's 'Changing the Game' voor de Xbox Adaptive Controller er vijf won, waaronder een Grand Prix in Brand Experience & Activation, evenals een Titanium Lion. Andere opvallende winnaars waren McCann New York's 'Make What's Next'-campagne gericht op STEM voor Internationale Vrouwendag, die in 2017 een Glazen Leeuw ontving voor campagnes gericht op genderongelijkheid; McCann London's 'Survival Billboard' voor Xbox /Tomb Raider, in 2016 17 keer bekroond; 'DELQA', een immersieve installatie gemaakt door Listen New York; Y&R Colombia Bogotá / Wunderman Colombia Bogota's 'FIFA 14' voor Xbox 360; en 'Xbox Design Lab Originals: The Fanchise Model' voor Xbox Design Lab, dat zeven leeuwen won, waaronder de Creative eCommerce Lion Grand Prix. Microsoft heeft leeuwen verzameld voor een breed scala aan producten, waaronder Microsoft Cloud, Microsoft Kinect, Windows 7, Windows Vista, OneNote, MSN, Halo 3 Game en Xbox.