CAP 48 EN AIR SCHAMEN ZICH VOOR NIETS

Crea / News

Cap48Wanneer je iemand met een handicap persoonlijk kent (een familielid, vriend of een kennis) dan vergeet je al gauw dat die persoon een handicap heeft. We zijn het zo gewoon geworden, dat we het niet meer ‘zien’. En we gaan er dan ook zonder schaamte en zonder complexen mee om. Je kan er zelfs mee lachen, net zoals je zou lachen met bijvoorbeeld een bepaalde haarkleur of grote voeten. Humor is een teken van inclusie, toch?

In de meeste gezinnen waar handicap deel uitmaakt van het dagelijks leven, wordt er op deze eenvoudige en oprechte manier met de handicap omgegaan (niet altijd, uiteraard). Maar het is in films waar je de mooiste voorbeelden kan vinden. Denk maar aan de fameuze scène « Pas de bras, pas de chocolat » uit Intouchables, het onvergetelijke Le Huitième Jour of het fantastische Forrest Gump.

Cap 48 en Air bedachten een nieuwe campagne waarin ze mensen met een handicap en hun dierbaren vroegen om bekende filmscènes, die het taboe rond handicap doorbreken, na te spelen. De nieuwe versies zitten vol emotie, humor en fun. De campagne wordt zonder schaamte verspreid op radio en televisie, in advertenties en op sociale media.

Credits:
Client: Renaud Tockert, Anne-Laure Macq
Executive Creative Director: Eric Hollander
Creative team: Benoit Hilson, Paul Servaes
Account team: Pauline Héraly, Laurie Parres
Graphic designer: Clara Climent
Digital Team: Ferdinand Bouillard
Production Company: Jekyll n’ Hyde
Photographer & Director: Fred Labeye
Film Producer: Gaelle Haesaert
Sound design: Sonhouse
Photoretouching: Patrick Bras