CAP48 verandert van agency en kiest voor Tramway21. “Na 20 jaar te hebben samen gewerkt met hetzelfde bureau wilden we graag een frisse blik,” stelt Anne-Laure Macq, verantwoordelijk voor de marketing en de communicatie van de organisatie. “We wilden een jonger publiek van vrijwilligers en donateurs bereiken, met een andere kijk op engagement, en via andere communicatiekanalen. We wilden ook een manier vinden om een eenheid te scheppen in onze verschillende tussenkomsten en om die te versterken. Daar is Tramway21 bijzonder goed in geslaagd, daarbij rekening houdend met onze geschiedenis en ons vocabularium. Uiteraard bedanken we het agency AIR voor de vruchtbare samenwerking van de afgelopen jaren."
Voor de nieuwe ‘sales’- campagne gebruikt Tramway21 een flinke dosis zelfspot om er aan te herinneren dat men als vrijwilliger in de eerste plaats moet bijdragen aan het verbeteren van de maatschappelijke inclusie van de gehandicapten. Vrijwilligers zullen vanaf 27 september sokken en post-its aanbieden op verschillende kruispunten en zullen dan ook anders worden bekeken.
“We worden geen vrijwilliger voor de look, maar om inclusie-kampioen te worden.’’ Dat is het credo van de campagne die bestaat uit een film (TV, bioskoop & OLV), print, een radiospot, een SoMeluik met grappige tutorials waarin David Jeanmotte uitlegt hoe je hip kan blijven blijft terwijl je sokken en post-its verkoopt, een geel windjack draagt, een lullige pet en een rode banaan.
Opnieuw een schot in de roos voor Tramway 21 dat zich in het verleden reeds heeft bewezen met campagnes voor grote maatschappelijke doelen.
Credits:
CLIENT CAP48
CONTACT Anne-Laure Macq, Florence Jéhansart, Renaud Tockert
AGENCY Tramway21
PROJECT LEADER Thierry Goemanne
CREATION François Daubresse, Maxim Deliège
PRODUCER Sophie Gunsbourg
DIRECTOR Kris Debuscher
DOP Julien Cherpion
SOUND Nicolas Vandooren
POST-PRODUCTION Ben Baudson & Thierry Delvigne
PHOTOGRAPHER Luk Vander Plaetse
GRAPHIC DESIGN Jens Wolfs