Caples Awards 2023: zilver (en meer) voor FamousGrey, Happiness en Wunderman Thompson

Awards / News

Hoera voor de Belgen op de Londense Caples Awards, het jaarlijkse reclamemomentum voor en door creatieven (gesponsord door BBDO en WPP). Drie van de zes geshortliste Belgische bureaus keren naar huis met prijzen. Geen goud, maar genoeg andere mooie verdiensten.

Zilver

  • FamousGrey, Brussels // ‘Call Mom’ // Proximus (Audio)
  • FamousGrey, Belgium // ‘Call Mom’ // Proximus (Mobile)
  • FamousGrey, Belgium // ‘See My Pain’ // Helan Healthcare (Healthcare)
  • Wunderman Thompson Benelux // ‘The VAT Vacation’ // NN Insurance (B2B)
  • Happiness Brussels, Belgium // ‘Placeb’eau’ // SPA Waters (Radical New Strategy)

BronS

  • Happiness, Brussels // Belgium ‘Placeb’eau’ // SPADEL (Healthcare)
  • Happiness, Brussels // Belgium ‘Sobercoins’ // City of Balen (Healthcare)
  • Happiness, Brussels // Belgium ‘Sobercoins’ // City of Balen (PR)
  • Happiness, Brussels // ‘Waze Invaders’ // Parents of Road Victims (Creative Use of Data)
  • Wunderman Thompson Benelux // ‘OK Groomer’ // Child Focus (Gaming)
  • Wunderman Thompson Benelux // ‘Climate Injustice Forecast’ // 11.11.11 (Not for Profit)
  • Wunderman Thompson Benelux // ‘Climate Injustice Forecast’ // 11.11.11 (PR)
  • FamousGrey, Belgium // ‘Shortest Lives’ // University Hospital Ghent (Healthcare)

Happiness schiet vijf keer raak, FamousGrey vier en Wunderman Thompson Benelux eveneens vier. FamousGrey behaalt wel drie keer zilver, onder meer met See My Pain voor Helan. Wat chief creative officer Peter Ampe daarover te vertellen heeft, hoort u in een podcast van PUB Magazine.

Ter herinnering: de Caples Awards is een wereldwijde reclame-awardshow waaraan gratis kan worden deelgenomen. De ambitie is om het speelveld gelijk te trekken, zodat 'kleine zelfstandigen' op gelijke voet kunnen concurreren met grotere, rijkere netwerken. Het enige dat telt is het werk. Daarom is er geen grote gala-uitreiking.