Cardiologische Liga en The Crew creëren bewustzijn over cardiomyopathie

Crea / News

De Belgische Cardiologische Liga deed opnieuw een beroep op The Crew voor haar nieuwe sensibiliseringscampagne. De campagne gaat over cardiomyopathieën: de belangrijkste oorzaak van hartfalen en transplantaties bij jongeren. Die hartziekten kunnen genetisch bepaald zijn. De campagne hamert op het belang van screening binnen families. De campagne loopt in maart op de sociale netwerken van de Belgische Cardiologische Liga, via posters en brochures in ziekenhuizen en medische centra. Ook op YouTube loopt een video die het verhaal vertelt van Benjamin en zijn moeder Anne-Marie en van Nele en haar vader Robert, die alle vier getroffen zijn door de ziekte. 

CREDITS 

Client 
Belgische Cardiologische Liga 

Contacts 
Rik Vanhoof 
Audrey Velghe 

Strategic planner 
Damien Walckiers 

Creatives 
Delfina Veron Chavanne 

Zoé Quertigniez 

Copywriter 
Emma Decock 

Graphic Designers 
Zoé Quertigniez 
Johan Van Ransbeek 

Account Director 
Joëlle Belangé 

Campaign Manager/Data Analyst 
Rik Peetermans 

Production 
Videos : Echo Echo