Care Awards 2016 bekroont sociale campagnes
FCB Inferno heeft de Grand Prix op de Care Awards Ceremony in de wacht gesleept. Het bureau overtuigde de jury met 'Change Please', een campagne die het in samenwerking met The Big Issue startte. De campagne baseerde zich op een heel nieuwe invalshoek op het daklozenprobleem: het focuste zich niet zozeer op bewustwording maar gaf daklozen alles wat ze nodig hadden om een nieuw leven te beginnen als professioneel getrainde straatbarista's, met een minimumloon en een sociaal netwerk.
FCB Inferno won daarnaast een Care Award voor 'This girl can', een campagne voor Sport England. De andere winnaars van de Care Awards van dit jaar waren: ACG Advertising met 'Hurts me too' voor de Hungarian Interchuch Aid, FP7/DXB (een onderdeel van McCann Worldgroup) met 'Project Akshar' voor de SmartLife Foundation, Geometry Global met 'Priceless traps' voor het Colombia Ministry of Environment and Sustainable Development, Saatchi & Saatchi Wellness met 'Street Fare' voor Crossroads Community Services, en WNP voor 'I, AIDS', een campagne voor de AIDES Association. Alle winnaars ontvingen hun trofeeën uit de handen van de juryvoorzittter MEP Dita Charanzová (ALDE). Meer informatie vindt u hier en ook hier.
In totaal zonden 17 landen werk binnen, in alle vijf categorieën. De Care Awards worden door EACA georganiseerd in samenwerking met ACT Responsible.