Care Awards: Grand Prix voor Havas en Underwater Avatar

Awards / News

Zes campagnes uit vier landen zijn bekroond door de Jury van de Care Awards 2021 om hun uitmuntendheid in het bevorderen van zorg voor mens en milieu. De Grand Prix gaat dit jaar naar Havas Sports & Entertainment voor Undercover Avatar, voor de Association L'Enfant Bleu. Vijf andere campagnes ontvangen een Care Award.

In de categorie NGO - Case Study werden 3 campagnes bekroond:
Undercover Avatar - Havas Sports & Entertainment - Association L'Enfant Bleu - Frankrijk.
Invisible Petitions -TBWAIstanbul - We Will Stop Femicide - Turkije.
Bee_nfluencer - Publicis Conseil Paris - Fondation de France - Frankrijk.

In de categorie NGO - Film werd één campagne bekroond:
The Hiring Chain - Small - CoorDown - Verenigde Staten.

In de categorie NGO - Print (Case Study) werd één campagne bekroond:
The Day-After-Women's-Day - Havas Lissabon - Raparigas da Bola - Portugal.

In de categorie Overheid - Case Study werd één campagne bekroond:
Boards of Change - FCB Chicago - City of Chicago - Verenigde Staten.

"De concurrentie was zwaar dit jaar, vooral in de categorie CSR, waar geen enkele campagne een Care Award kreeg. De jury had gepassioneerde discussies, maar omdat ze zo'n grote verscheidenheid aan achtergronden hebben, is het erg moeilijk om ze allemaal te verleiden. De 32 MVO-campagnes werden zorgvuldig onderzocht, maar geen enkele haalde de cut, wat interessant is in het licht van alle andere awards die de laatste tijd hun "goede" of "duurzame" categorieën hebben zien inhalen door bedrijven" zegt Isa Kurata, medeoprichter van ACT Responsible.

Bij de Care Awards wordt geen ranglijst gebruikt; er is geen eerste of tweede of derde, het gaat er alleen om welke campagnes een Care Award verdienen. Het gaat allemaal om verdienste.

Meer informatie en volledige resultaten: act-responsible.org/care-awards.

Hieronder vindt u de samenvatting van de prijsuitreiking.