Carglass wint marketingprijs Sitecore

Awards / Marketing / News

Sitecore maakte eind vorige week de winnaars van de Experience Awards 2016 bekend. De Marketing Agility-prijs voor Benelux en Frankrijk gaat naar Carglass en haar digitale agentschap The Reference. Voor Carglass is dit een mooie erkenning van de inspanningen die werden geleverd om haar website aantrekkelijker en gebruiksvriendelijker te maken voor haar klanten.

Carglass gelooft sterk in een digital first-filosofie waarbij de klant centraal staat. De autoruitenspecialist blijft dan ook constant innoveren en optimaliseerde, in nauwe samenwerking met The Reference, haar online communicatie om het gebruiksgemak en de klantentevredenheid nog te verhogen en haar interne processen te blijven professionaliseren. Als tool voor content management, met een krachtige focus op de klantervaring, werd daarom geopteerd voor Sitecore. Onder meer voor de personalisatiemogelijkheden en functionaliteiten betreffende marketingautomatisering.

De impact van de nieuwe toepassing op mobiele conversies was meteen duidelijk: het aantal boekingen via mobiele apparaten nam aanzienlijk toe, het globale conversiepercentage steeg fors, en ook het organische verkeer kreeg een stevige boost. De nieuwe online-ervaring had bovendien een zeer positieve invloed op de klanttevredenheid. Carglass merkte een opvallende verbetering in vergelijking met haar vorige website.

De Marketing Agility-prijs die Carglass en The Reference in ontvangst mogen nemen, is een erkenning voor marketingteams die de productiviteit en marketing-ROI (return on investment) op een sublieme manier verhogen. Volgens de jury verdient Carglass® dit jaar deze prijs omdat de autoruitenspecialist duidelijke voor-en-na-scenario’s met betrekking tot een optimalisering van de teamoutput en content publishing schetste, en de voordelen in kaart bracht die de daaraan gekoppelde tijds- en kostenbesparing opleverde voor de organisatie en het team.

« De Sitecore Experience-prijs is voor ons een hele eer, we zijn echt in de wolken, » zegt Philip Achten, client service director bij The Reference. « We hebben ons uiterste best gedaan om met het toonaangevende Experience Management PlatformTM van Sitecore een hoogwaardige website te bouwen die Carglass krachtige mogelijkheden voor contextmarketing biedt, klantloyaliteit bevordert en een ongeëvenaarde digitale ervaring creëert. In het bijzonder willen we Pieter Moons, digital manager bij Carglass en zijn collega’s bedanken voor het uitstekende teamwork. Samen zijn we erin geslaagd een ambitieuze digitale strategie voor Carglass uit te werken en te implementeren. » 

« Al jaar en dag proberen we bij Carglass de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. We stellen nu al vast dat de nieuwe online-ervaring de klanttevredenheid nog heeft verhoogd. Deze internationale prijs, die we mede dankzij de expertise van The Reference hebben behaald, is een zeer mooie erkenning van het geleverde werk en van de reeds behaalde resultaten, » vult Pieter Moons, digital manager bij Carglass, nog aan.