Carl Andry head of marketing & commercial broadcasts LN24

Media / News / People

Na zijn laatste maanden van Darwinistische evolutie kan men stellen dat de nieuwe richting die Carl Andry is ingeslagen een echte omschakeling is. Na meer dan 25 jaar bij lokale, internationale, netwerk- en onafhankelijke bureaus te hebben gewerkt, waaronder zijn eigen bureau Silver & Copper, dat hij enkele jaren geleden had opgericht, een tijd bij de televisie in Peking voor een gastronomisch realityprogramma op CCTV en de overname van de productiemaatschappij OUAT, die helaas door de eerste coronalockdown werd beknot, past deze nieuwe missie van LN24 en de IPM-groep perfect bij hem.

De jonge en voortdurend evoluerende zender zal vanaf dit najaar naar een hoger marktsegment evolueren. De ervaring en de competenties van Carl Andry zullen een kostbare troef zijn bij de herpositionering onder de algemene leiding van Emmanuel Tourpe, die in januari jongstleden naast Stéphane Rosenblatt, Didier Defawe en Martin Buxant is aangetreden. Hij wordt verantwoordelijk voor de marketing en de commerciële programma's van de zender (met commercieel bedoelen ze daar alles wat niet louter nieuws is) en zal in deze functie alle denkbare bruggen kunnen slaan tussen communicatie en de ontwikkeling van nieuwe programma's. De eerste grote uitdagingen die de zender en zijn teams snel zullen moeten aangaan, zijn het vestigen van het merk LN24 in de gewoonten van een breder publiek en het aantrekken van meer adverteerders om de zender te begeleiden en op zijn schermen te verschijnen, met behoud van de essentie van zijn DNA. We wijzen er tot slot op dat de zender zeer binnenkort zijn intrek zal nemen in zijn nieuwe lokalen in de Frankenstraat te Etterbeek, met gloednieuwe studio's en nieuwe apparatuur.