Carola Michiels versterkt Think BBDO

News / People

Carola MichielsCarola Michiels start als nieuwe merkadviseur bij Think BBDO, het expertisecentrum van BBDO dat zich specialiseert in strategisch merkadvies en reputatiemanagement. Carola Michiels is een ‘grande dame’ van de Belgische reclame- en marketingwereld en brengt een ruime strategische en commerciële bagage mee.  "Wij zijn zeer blij met de komst van Carola," zegt Fons Van Dyck, die aan het hoofd staat van Think BBDO. "In deze disruptieve tijden beseffen merken en organisaties steeds meer dat zij zich moeten aanpassen aan een snel veranderende wereld, maar dat zij terzelfdertijd ook nood hebben aan stevige strategische ankerpunten en een eigen profiel. Carola biedt hen belangrijke, relevante inzichten, en weet als geen ander hoe een sterke strategie ook kan doorvertaald worden in een effectief plan en campagne."
Carola Michiels is alvast tevreden met de stap naar de strategische unit van Think BBDO: "Ik geloof heel sterk in de rol van een merk om business success te realiseren. En ik wil daar meer dan ooit graag aan werken. En het is wel fijn om dit te kunnen doen binnen de creatieve BBDO omgeving waarmee ik goed vertrouwd ben."
Carola Michiels is master in de Communicatiewetenschappen(KUL) en master in marketing (Vlerick Management School). Ze startte na haar studies op de communicatie-afdeling van Carpetland en stapte na 2 jaar over naar de bureauzijde, om er te blijven. Ze werkte 18 jaar bij VVL/BBDO, waar ze evolueerde van Account Executive naar Board Account Director. Ze deed ook ervaring op als strategisch planner bij AMV/BBDO in Londen. Na BBDO volgde dan 15 jaar LGF/Famousgrey als COO en commercieel directeur. Ze was strategisch en commercieel sterk betrokken bij klanten als Apple, Orange/Base, Engie Electrabel, Proximus, De Lijn, NMBS, Volvo Cars... Ze won met beide bureaus talrijke hoedjes, leeuwen en ook Effies voor o.a. Orange, Proximus, Electrabel en Volvo. Ze was ook 3 jaar President van de APG (Account Planning Group) van de ACC in België.