Carrefour Belgium, Publicis Groupe en Demonstr8 halen de Rode Duivels uit de frigo

Crea / News

Amper een paar weken nog – een paar keer boodschappen doen – voor in Duitsland het EK losbarst. En terwijl in Nederland de straten met de dag meer oranje kleuren, is er in België nog verduiveld weinig kleur te bespeuren. Is het omdat onze ‘gouden generatie’ stilaan plaatsmaakt voor minder bekend jong talent? Carrefour België, al jaren officiële sponsor van de Rode Duivels, vindt het hoog tijd om die veelbelovende jongere generatie het podium te geven dat ze verdienen.

Publicis Groupe Belgium, partner van Carrefour, en Demonstr8 tackelden samen de briefing en gaven elkaar een gouden assist. Resultaat: een campagne met bijhorende activatie die de jonge generatie Rode Duivels in de spotlights zet. Of beter gezegd: in het schijnsel van het frigo-lichtje.

Voor het eerste deel van de campagne zet Carrefour alles op alles met Duivelse promoties op elke straathoek. Dit offensief wordt aangevuld met een tweede luik: de wedstrijd "Raad wie de Rode Duivel in de koelkast is". Om mee te doen, hoef je alleen maar boodschappen te doen bij Carrefour. Je ontvangt een voucher voor elke tien euro die je uitgeeft in Carrefour Express-winkels of twintig euro in Carrefour Market- en Hyper-winkels. Met de unieke code op de bon krijg je toegang tot een online platform om te raden wie de mysterieuze Rode Duivel is, dankzij aanwijzingen in de vorm van Carrefour-producten. Er zijn zes x 1 jaar gratis winkelen en 20 miljoen bonuspunten te winnen. Het is duidelijk dat Carrefour met deze campagne en deze activatie de Belgen in de stemming wil brengen en opnieuw zijn steun aan de Rode Duivels wil betuigen.

Publicis Groupe trapt deze campagne af met een olv-spot en mikt verder op doel via abribus, sociale media en grote formaten in de stations van Antwerpen en Brussel. Om de tegenstand helemaal op een hoopje te spelen, trekt Demonstr8 ter ondersteuning van de online campagne met een roadshow langs een aantal Carrefour-winkels en de hierboven genoemde stations. De spelers wachten er klanten en fans op voor een virtuele meet-and-greet. Je kan er exclusief op de foto met een hologram van je favoriete Rode Duivel. De actie loopt van 20 mei tot 7 juni. 

Credits:

Client:
• Charlotte Lombard
• Laure Peten
• Celine Wildschutz
• Paul Buggenhout
• Lucie Koralewski
• Hans Appermont
• Gino Pugliesi
Client Lead: Valerie Fabbri, Stefanie Durieux
Account Director: Angela De Greve
Account Manager: Marie Simon
Account Executive: Alexandra Mertens
Digital Project Manager: Jean De Loynes
Strategy Director: Aurélie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Brand & Campaign Strategist: Mathilde Bariseau
Connection Planner: Julie Maris
Chief Creative Officer: Eduardo Marques
Creative Director: Laurence Van De Putte, Jonas Marysse
Creatives/concept providers: Najate El Achari, Jan Denys, Daniel Van den Broucke, Maarten
De Maayer
Copywriter NL: Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval
Head of Art: Guilherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Mauro Cordella, Natacha De Nauw
3D & Motion Designer: Thierry Vandermeulen
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout, Daan Feytongs
Digital Business & Operations Director: Emily Olaerts
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
UI Designer: Laurent Broyart
External production
Who Killed Joe, Bleu nuit
Director: Koen Van Sande
Roadshow production with Demonstr8
Project management:
• Jana De Beir – Junior Project Manager
• Arno Geets – Client Service Director
• Killian Philips – Project Trainee
Studio:
• Sven Wittoeck – Senior Conceptual Creator
• Henri Shih – Senior Conceptual Creator
• Hans De Backer – Senior Conceptual Lead