Carrefour commercialiseert big data

Carrefour Hyper

News

Carrefour Hyper
Big data rukken onverminderd op. Carrefour Belgium heeft Emnos, een specialist in inzichten in consumentengedrag, gevraagd om zijn expertise toe te passen op gegevens die Carrefour heeft gesprokkeld bij ongeveer 3 miljoen huishoudens en daaruit de inzichten te distilleren die nodig zijn om consumenten beter te begrijpen en de dagelijkse besluitvorming aan te sturen. Gewapend met de kennis van wat, waarom en hoe mensen kopen, wat hun koopgedrag beïnvloedt en hoe ze een keten of merk trouw blijven, kunnen er doeltreffende strategieën worden ontwikkeld op het vlak van communicatie, promoties, productassortiment en indeling van de winkelrekken. Zo ontstaan er relevantere koopervaringen en krijgt de omzetgroei een boost. Het Emnos-pakket zal de Insight Portal softwareoplossingen, ad-hocprojecten en consultancy omvatten. Carrefour Belgium en zijn leveranciers krijgen via het pakket rechtstreeks toegang tot de recentste inzichten die uit de permanente datastroom gedistilleerd zijn. Op basis van zijn gevestigde methodologieën en structuren zal Emnos het proces mee opstarten en het op het goede spoor houden. Verschillende Belgische merken toonden al interesse en staan te popelen om toegang te krijgen tot een belangrijke nieuwe bron van accurate, uitgebreide en echte inzichten, zo luidt het bij Carrefour. “De eerste deals liggen al getekend op tafel, wat de meerwaarde van deze oplossing duidelijk onderstreept”, zegt Laurent Baert, hoofd Media Regie bij Carrefour. “Tot nu toe variëren de deelnemende leveranciers van een toonaangevend biermerk dat zich eerst wil toespitsen op een dagelijkse monitoring via Emnos-software tot een kleinere speler uit dezelfde branche die bezig is met een merkinzichtproject om voor zijn merk een meer relevante en continue CRM-strategie binnen Carrefour uit te bouwen.”