Carrefour en Publicis Groupe doen alles voor jouw haaaaa...

Crea / News

De sociale, economische en energiecrisis blijven wegen op het moreel van de Belgen. Daarbij zoekt iedereen naar oplossingen om het leven gemakkelijker en goedkoper te maken. Carrefour België is alvast vastbesloten om iedereen te helpen in het verlichten van het dagelijkse leven. Publicis Groupe bedacht daarvoor een nieuwe campagne met een onderscheidende belofte: 'Alles voor jouw haaaaa...' 'Haaaaa...' de zucht van verlichting die we allemaal spontaan uitstoten wanneer alles goed komt is wat door Carrefour gebruikt wordt in haar nieuwe communicatie. Een nieuwe tv-spot vormt het startpunt van de lancering van deze nieuwe campagne.

We zien gespannen mensen in verschillende scenes. Hun hoofd is letterlijk ingeklemd tussen de schouders. Wanneer ze de voice-over van Carrefour horen die hen de oplossing voor hun probleem biedt, dan ontspannen ze helemaal.  De opvallende schouderbeweging, ondersteund door de 'haaaaa...' onomatopee, wordt nog extra versterkt door een nieuwe sonic branding, ondertekend door Sonhouse

De tv-spot die vanaf vandaag te zien is op alle zenders is onderdeel van een uitgebreide campagne waaronder ook radio, online video's, sociale media, OOH en DOOH en in-store.

"Terwijl de luchtige tone-of-voice van de campagne al snel de strategische focus werd, was het de eenvoudige, emotionele en intuïtieve uitdrukking hiervan waarmee het nieuwe creatieve team van Publicis Groupe ons positief verraste," vertelt Valérie De Smet, brand & services marketing manager bij Carrefour, over deze campagne. "Deze campagne bewijst dat Publicis Groupe en Carrefour, ondanks meer dan 10 jaar samenwerking, in staat zijn zichzelf opnieuw uit te vinden door middel van frisse en onderscheidende communicatie."

Credits:

Client: Carrefour
Client Lead: Stefanie Durieux
Account Director: Angela De Greve
Account Manager: Marie Simon
Account Executive: Alexandra Mertens
Head of PR & Influence: Astrid Mattelaer
Chief Strategy Officer: Aurelie Russanowski
Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Creative Director: Jonas Marysse
Creatives/concept providers: Maarten De Maayer, Daniel Van den Broucke, Bram Van Looveren, Jeroen De Jong
Copywriter NL: Jeroen De Jong, Wim Corremans
Copywriter FR: Philippe Dorval
Content Lead: Joyce Poelmans
Content Designer: Christopher Goossens
Head of Art: Guiherme Nunes
Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
Creative Designer: Mauro Cordella, Natacha De Nauw
3D & Motion Designer: Gauthier Fairon
Creative Retoucher: Fred Dupont
Sr Chromist & Retoucher: Fred Dupont
Sr Infographist/DTPer: François Baudon
Print Producer: Marleen Hemeleers
Digital Producer: Teo Rasmerita
Production company
Managing Partner: Roeland Jeangout
Creative Partner: Diederik Jeangout
Line Produceer: Thomas Landeloos
Director: Bertil Vorre
DOP: David Doom
Agency Production: Marc Van Buggenhout
External production
Production or radio house: Bleu Nuit
Sonhouse Director: Fledge