Carrefour herlanceert Scanmania

Crea / News

Carrefour België kondigt trots de langverwachte terugkeer aan van Scanmania, de promoactie die vorig jaar de harten veroverde van vele Belgen. Vanaf 25 september is het voor klanten opnieuw uitkijken naar een maand vol onklopbare aanbiedingen en buitengewone prijzen. Na het succes van vorig jaar keert Scanmania, de promotieactie, bedacht door Mutant in samenwerking met, en uitgevoerd door Publicis Groupe, in volle kracht terug! Bereid je dus voor op een promo-mania vol ongeloofelijke kortingen en te gekke prijzen die zomaar voor het grijpen liggen.

Naast de 25 miljoen bonuspunten en de 50 droomrvakanties heeft Mutant bedacht om 5 goudstaven van 250g weg te geven. Met de stijgende goudprijzen zullen deze prijzen voor heel wat opwinding zorgen in ons land, en een echte ‘mania’ ontketenen. Om de campagne een luchtige twist te geven, creëerden Carrefour en Publicis Groupe een eigen interpretatie van de tijloze hit ‘Maniac’ van Michael Sembello. Plezier gegarandeerd tijdens het dagelijkse winkelen! De energieke tv-spot vat perfect de feestelijke, enthousiaste sfeer van Scanmania samen, met een deuntje dat sowieso de hele herfst blijft nazinderen in je hoofd.

Maar Scanmania gaat verder. De campagne omvat TV, radio, sociale media, winkels en zelfs de straten en treinstations van Antwerpen, Brussel en Luik. Een opvallend 3D-billboard en interactieve Digitale Out-of-Home displays, waarop live de goudkoers te volgen is, herinneren voorbijgangers eraan dat ze één van de vijf felbegeerde goudstaven kunnen winnen. Carrefour nodigt alle Belgen uit om mee te doen aan Scanmania en van hun winkeluitstapjes een leuk avontuur te maken vol verrassingen en ongelooflijke prijzen. Scanmania is de perfecte gelegenheid om te winkelen en tegelijkertijd plezier te beleven.

Credits: 

Client: CARREFOUR - Valerie De Smet, Céline Wildschutz, Charlotte Lombard, Kathlyne Rossa, Natacha Pierard, Hans Appermont, Paul Buggenhout Idée et conception de la campagne / Idee en ontwerp van de campagne: Client lead: Silvie Erzeel Account Director: Angela De Greve Account Manager: Marie Simon Account Executive: Alexandra Mertens Digital Project Manager: Romane Gruselle Social Project Manager: Chiara Pia Maltese Strategy Director: Aurelie Russanowski Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran Brand & Campaign Strategist: Mathilde Bariseau Connection Planner: Benoit Dumeunier Creative Director: Jonas Marysse Creatives/concept providers: Loup Delpierre, Louise Cornet Copywriter: Wim Corremans, Nina Welch Creative Designer: Natacha De Nauw, Mauro Cordella, Caroline Ray Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut 3D & Motion Designer: Gauthier Fairon Creative Retoucher: Fred Dupont Sr Infographist/DTPer: François Baudon Print Producer: Marleen Hemeleers Production Lead: Daan Feytongs Digital Production Lead: Philippe Haine Digital Producer: Teo Rasmerita UI Designer: Laurent Broyart Technical Digital Project Manager : Jean De Loynes Digital Motion Designer: Thierry Vandermeulen

Idee voor activering in de winkel / Idée d’activation en magasin: Creative & Strategic Director: Odin Saillé Creative Director: Ruben Van Maldeghem Design Director: Frank Schouwaerts Art Director: Tom Meijer, Nicolas Biscaras Copywriter: Jesse Van Gysel Copywriter FR: Jonathan D’oultremont Client Director: Tuyen Pham Client Manager: Tibo Gevens Client Executive: Robin Mosch, Thomas Koltsidas Designer: Ben Boliau, Tjen Colman, Tom Kruijzen

External production Production or radio house: Bleu Nuit Production house: Hamlet