Carrefour in zee met Wunderman Thompson Brussels

Budgets / Communication / Crea / News

Carrefour heeft gekozen voor Wunderman Thompson Brussels om de activatiecampagnes voor de Carrefour-merken (Hypermarkt, Market, Express en online) uit te werken. Carrefour, dat met 'Act For Food' een nieuwe merk- en communicatiestrategie lanceerde, was op zoek naar een innovatieve partner die het verschil kan maken op een markt waar de concurrentie bijzonder scherp is. Na meerdere rondes kwam Wunderman Thompson Brussels als winnaar uit de bus.

Carrefour stelde vast dat zijn promotiecampagnes steeds minder conversie opleverden en dat het imago van de supermarkten erop achteruit ging. Daarom ging het bedrijf op zoek naar een creatieve en innoverende partner om de activatie van de verschillende merken uit te werken. De supermarktketen gaat in zee met Wunderman Thompson Brussels om potentiële klanten te overtuigen om bij Carrefour te komen winkelen. Dit jaar staan nog twee grote getrouwheidsacties gepland: in de zomer en aan het einde van het jaar. De bedoeling van die campagnes is onder meer om extra klanten naar de Carrefour-winkels te lokken, om nieuwe klanten te overtuigen om bij Carrefour te winkelen en om het merkimago te optimaliseren.
Wunderman Thompson Brussels wist Carrefour te overtuigen met zijn innovatieve visie en digitale DNA. Dave Froidcoeur, head of Marketing Activations Hypermarkets: “We zijn heel blij om met Wunderman Thompson samen te werken. Voor ons was Wunderman Thompson een nieuwe naam, maar sprong er al meteen uit bij de aanbesteding. We hadden hen uitgenodigd omdat ze in 2018 verschillende prijzen hadden gewonnen met hun klantenactivatiecampagnes. Wunderman Thompson had al snel begrepen dat onze nieuwe strategie 'Act For Food' erg belangrijk voor ons is en ze zijn erin geslaagd om dit eerder institutionele thema te integreren in een verkoopmechanisme dat onze klanten ten goede komt. De doorslaggevende factor in onze keuze was de merkevaluatie die ze maakten, waarin we ontdekten dat er voor het merk Carrefour nog heel wat mogelijkheden zijn om nieuwe klanten aan te trekken op de Belgische markt.”
Toon Diependaele, managing director Wunderman Thompson Brussels: “Voor ons is dit een geweldige kans. We zijn bijzonder trots en tevreden dat we mogen samenwerken met Carrefour, dat dankzij de sterke engagementen van 'Act For Food' een historische nieuwe weg in zijn positionering is ingeslagen. Wij herkennen ons in de waarden van het bedrijf, dat zich net als wij wil onderscheiden op de markt. We kijken er dan ook enorm naar uit om samen met hen dit nieuwe hoofdstuk te schrijven."
CREDITS

  • Agency: Wunderman Thompson Brussels
  • Client: Carrefour België
  • Client contact: Dave Froidcoeur
  • Creative Director: Bob Goor
  • Creative team: Sébastien Ruyssen, Frederik Maes
  • Account team: Stephy Germano, Laurence Binot, Conny Faymonville
  • Strategy: Dennis Snijders, Toon Diependaele
  • Campaign Manager: Hélène Bouillet