Carrefour kiest voor Social.Lab

Budgets / News

ogilvy-sociallabCarrefour België vertrouwt zijn sociale media toe aan Social.Lab. Bij het uitschrijven van een pitch waar verschillende grote bureaus aan deelnamen, kwam Social.Lab als winnaar uit de bus. Social.Lab staat nu in voor de sociale media-communicatie van alle merken van de groep in België: Carrefour Hypermarkten, market en express. Het Social.Lab-team sloeg hiervoor opnieuw de handen in elkaar met Ogilvy.

Carrefour_logo_2015

Jo De Lange, digital & e-commerce director van Carrefour Belgium: "Het communicatie- en marketingteam was erg onder de indruk van de aanpak van het duo Social.Lab- Ogilvy. Hun creatieve, strategische en media-aanbevelingen waren bijzonder sterk.”

Christophe Crasselts, managing partner van Social.Lab Brussels, is blij met de toewijzing. "Carrefour is een sterk merk in België, het maakt deel uit van het dagelijkse leven van miljoenen Belgen. Het onderscheidt zich van zijn concurrenten door een enorm uitgebreid aanbod. Dit zowel voor het aanbod van de soorten winkels zelf, als voor de producten. We stellen een content- en amplificatiestrategie voor die aangepast wordt per Carrefour-merk."

Jo De Lange besluit: “Bij Carrefour zijn we al enkele jaren bezig met digitale vernieuwing, en we willen deel uitmaken van elke stap in de ‘customer journey’, die steeds complexer wordt. Dit is dé reden waarom we veel belang hechten aan een focus op sleutelmomenten bij consumenten, we willen hen inspireren op een creatieve en impactvolle manier. Dit alles met één duidelijk doel: de favoriete winkel van de Belgen worden.”