CARREFOUR LINKS BIEDT BELGISCH CENTRUM VOOR BLINDENGELEIDEHONDEN (BCG) EN MAASMECHELEN VILLAGE DE MOGELIJKHEID OM EEN NIEUWSBRIEF TE STUREN NAAR DE KLANTEN VAN CARREFOUR

Media / News

* PARTNER CONTENT *

Ontdek het voorstel van Carrefour Links aan het Belgisch Centrum voor Blindengeleidehonden (BCG) en Maasmechelen Village om een stand-alone nieuwsbrief te gebruiken als bewustmakings- en bekendheidstool.

De gerichte stand-alone nieuwsbrief stelt elk merk of elke organisatie in staat om een bijzondere relatie op te bouwen met haar huidige klanten, potentiële klanten en het beoogde publiek, ongeacht de aard van haar activiteiten. Dit medium biedt namelijk de gelegenheid om gedetailleerde informatie te verstrekken over de activiteiten en het aanbod dat wordt aangeboden.

Om deze reden stelde het Carrefour Links-team dit medium, dat toelaat om de doelgroep direct en persoonlijk aan te spreken, voor aan het Belgisch Centrum voor Blindengeleidehonden (BCG) en Maasmechelen Village, met succesvolle resultaten tot gevolg.

HUN VERHAAL VERTELLEN

Het BCG is een vereniging die geleidehonden opleidt voor mensen met een visuele beperking. Dit centrum kan zijn missie niet volbrengen zonder de hulp van pleeggezinnen die gedurende het eerste levensjaar van de puppy's zorgen voor de basisopleiding en socialisatie. Het BCG werd geconfronteerd met een zorgwekkende afname van het aantal pleeggezinnen en moest snel potentiële vrijwilligers bewust maken van het nobele doel waarvoor zij zich inzetten.

Hiervoor was het verzenden van een nieuwsbrief naar geselecteerde klanten in de Carrefour Links-database bijzonder geschikt. De nieuwsbrief bood namelijk de ideale formule om de rol en activiteiten van de vereniging in detail uit te leggen en tegelijkertijd de cruciale uitdaging aan te gaan om pleeggezinnen te vinden om de vereniging te helpen deze activiteiten uit te voeren. Deze nieuwsbrief werd verstuurd naar 54 213 Nederlandstalige contacten met een bijzonder hoge winkelmandwaarde. Hij beschreef de verantwoordelijkheden en taken van een pleeggezin, evenals de financiële ondersteuning en professionele begeleiding die worden geboden door het Belgische Centrum voor Blindengeleidehonden. Dat de nieuwsbrief veel interesse wekte bij de ontvangers, valt af te leiden uit het openingspercentage van de e-mail. Dit bedroeg namelijk 44,53%.

EEN EXCLUSIEVE UITNODIGING

Om haar uitnodiging voor een exclusief winkelweekend op 18 en 19 maart te lanceren, koos ook Maasmechelen Village voor een stand-alone nieuwsbrief als communicatiemiddel. Deze nieuwsbrief werd verstuurd naar 121.240 Carrefour Bonus Card-houders die in de buurt van het Village wonen en tot de categorie met de hoogste winkelmandwaarde behoren. De nieuwsbrief  informeerde hen ook dat ze konden profiteren van 20% korting op de outlet-prijs in de deelnemende winkels en dat ze exclusieve toegang kregen tot het Lente-Paviljoen, waar ze drankjes en snacks konden nuttigen.

In de communicatie vermeldde Maasmechelen Village eveneens aan de ontvangers dat ze, dankzij hun Carrefour Bonus Card, het hele jaar door recht hebben op 10% korting op de outlet-prijs.  

Gemotiveerd door de voordelen van hun klantenkaart waren veel geselecteerde Carrefour-klanten geïnteresseerd in het aanbod van Maasmechelen Village, waarvan de nieuwsbrief een openingspercentage van 32,29% en een unieke klikfrequentie van 1,38% bereikte.

De stand-alone nieuwsbrief is een van de oplossingen uit het uitgebreide retail media-pakket van Carrefour Links. Zoals blijkt uit de twee bovengenoemde gevallen, is het een bijzonder effectief instrument om awareness en zichtbaarheidsdoelen te bereiken, zelfs voor de non-FMCG-sector.