Carrefour pioniert met recycleerbare broodzakken

Elk jaar worden meer dan 20 miljoen broodzakken op de markt gebracht. Supermarktketen Carrefour lanceert nu als eerste recycleerbare en composteerbare zakken voor brood om de milieu-impact van dit soort verpakkingen te verkleinen.
De broodzakken bevatten geen paraffine meer, maar bestaan volledig uit materiaal uit hernieuwbare bronnen. Carrefour heeft er daarnaast voor gekozen om de natuurlijke kleur van het papier te behouden, terwijl de vorige broodzak volledig bedrukt was. Voor de beperkte bedrukking wordt alleen inkt op waterbasis gebruikt. Bovendien zijn de nieuwe verpakkingen Home compost-gerectificeerd: klanten kunnen er hun groenafval in weggooien en dit inclusief broodzak bij hun compost gooien. Het droge materiaal van de zakken garandeert een evenwichtige samenstelling van de compost, wat leidt tot een verbetering van de grond. Wie geen composthoop heeft, kan de zak bij het papier en karton weggooien om hem te laten recycleren.
Dankzij deze nieuwe verpakking heeft Carrefour een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Deze awards worden uitgereikt door Fost Plus en Val-I-Pac. Zoals de naam aangeeft, beloont deze categorie bedrijven die recycleerbare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]