Carrefour pioniert met recycleerbare broodzakken

Elk jaar worden meer dan 20 miljoen broodzakken op de markt gebracht. Supermarktketen Carrefour lanceert nu als eerste recycleerbare en composteerbare zakken voor brood om de milieu-impact van dit soort verpakkingen te verkleinen.
De broodzakken bevatten geen paraffine meer, maar bestaan volledig uit materiaal uit hernieuwbare bronnen. Carrefour heeft er daarnaast voor gekozen om de natuurlijke kleur van het papier te behouden, terwijl de vorige broodzak volledig bedrukt was. Voor de beperkte bedrukking wordt alleen inkt op waterbasis gebruikt. Bovendien zijn de nieuwe verpakkingen Home compost-gerectificeerd: klanten kunnen er hun groenafval in weggooien en dit inclusief broodzak bij hun compost gooien. Het droge materiaal van de zakken garandeert een evenwichtige samenstelling van de compost, wat leidt tot een verbetering van de grond. Wie geen composthoop heeft, kan de zak bij het papier en karton weggooien om hem te laten recycleren.
Dankzij deze nieuwe verpakking heeft Carrefour een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Deze awards worden uitgereikt door Fost Plus en Val-I-Pac. Zoals de naam aangeeft, beloont deze categorie bedrijven die recycleerbare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.
CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]