Elk jaar worden meer dan 20 miljoen broodzakken op de markt gebracht. Supermarktketen Carrefour lanceert nu als eerste recycleerbare en composteerbare zakken voor brood om de milieu-impact van dit soort verpakkingen te verkleinen.
De broodzakken bevatten geen paraffine meer, maar bestaan volledig uit materiaal uit hernieuwbare bronnen. Carrefour heeft er daarnaast voor gekozen om de natuurlijke kleur van het papier te behouden, terwijl de vorige broodzak volledig bedrukt was. Voor de beperkte bedrukking wordt alleen inkt op waterbasis gebruikt. Bovendien zijn de nieuwe verpakkingen Home compost-gerectificeerd: klanten kunnen er hun groenafval in weggooien en dit inclusief broodzak bij hun compost gooien. Het droge materiaal van de zakken garandeert een evenwichtige samenstelling van de compost, wat leidt tot een verbetering van de grond. Wie geen composthoop heeft, kan de zak bij het papier en karton weggooien om hem te laten recycleren.
Dankzij deze nieuwe verpakking heeft Carrefour een Greener Packaging Award gewonnen in de categorie End of Life. Deze awards worden uitgereikt door Fost Plus en Val-I-Pac. Zoals de naam aangeeft, beloont deze categorie bedrijven die recycleerbare of herbruikbare verpakkingen op de markt brengen.
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]