Door de hoge voedselprijzen is boodschappen doen voor veel gezinnen een uitdaging geworden. Gelukkig kunnen ze altijd rekenen op de 'koopkrachtacties' van Carrefour: oplossingen die je helpen om elke dag gezonder te eten, zonder dat dit een te grote hap neemt uit je budget. En wie beter dan de populairste sporters van België om groenten en fruit voor minder dan één euro te promoten? Samen met Publicis Groupe Belgium volgt Carrefour het dagelijkse leven van een - ahum - grappige papa en zijn dochter, een grote fan van de Rode Duivels.
De campagne maakt gebruik van de herkenbare, authentieke toon van Carrefour en toont ons de warme band tussen een jonge voetballer en haar papa. We volgen het duo op het veld - onder het goedkeurende oog van onze Rode Duivels, in de groenten- en fruitafdeling van hun Carrefour en ook thuis. De campagne bestaat uit een 25-seconden tv-spot en enkele 15-secondenspots op sociale media. Daarin schudt papa, tot grote wanhoop van zijn dochter, telkens de allerflauwste 'dad jokes' uit zijn mouw. De spots worden aangevuld met posters waarin de nadruk ligt op alle groenten en fruit die je bij Carrefour kan kopen voor minder dan 1 euro. En dat laatste is trouwens geen flauwe dad joke.
Credits
- Client: Charlotte Lombard, Natacha Pierard, Daphné Monteyne, Céline Wildschutz, Laure Peten, Valerie De Smet, Vera Vermeeren, Gino Pugliesi
- Client Lead: Valérie Fabbri
- Account Manager: Angela De Greve, Marie Simon
- Account Executive: Alexandra Mertens
- Sr Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
- Connection / Traffic Planner: Julie Maris
- Content Strategist: Christina Goosdeel
- Creative Director: Laurence Vandeputte
- Creatives/concept providers: David Magnus, Rodolphe Barth, Bill Bilquin
- Copywriter NL: Wim Corremans, Jan Denys
- Copywriter FR: Philippe Dorval
- Design & DTP Lead: Romaine Dhainaut
- Creative Designer: Justine Depape, Natacha De Nauw
- Motion Designer : Thierry Vandermeulen
- Creative Retoucher: Frédéric Dupont
- Sr Chromist & Retoucher: François Baudon
- Sr Infographist: Thierry Staes
- Print Producer: Marleen Hemeleers
- Art Buyer: Saartje Goris
- Moving Images Producer: Daan Feytongs
- Digital Production Lead: Teo Rasmerita
- Production or radio house: Bleu Nuit (external production)
- Production company: Who Killed Joe (external production)
- Photographer: Image Factory (external production)