CATagency + Denku = Springbok

spingbok agency

Communication / News

SpringbokVoortaan gaan de communicatiebureaus CATagency en Denku als partners verder onder de gezamenlijke naam Springbok. De bureaus werkten al een tijd intensief samen op een brede klantenportefeuille. Door te kiezen voor een gemeenschappelijke naam willen ze hun geïntegreerde online en offline services sterker in de markt zetten.

Met Springbok ontstaat een ambitieus full service agency, dat opereert vanuit de hoofdzetel in Mechelen, Nederland, Denemarken en binnenkort ook Duitsland - het bureau zoekt op dit moment een 'country manager Germany'. Het internationale team van 30 medewerkers ontwikkelt communicatiecampagnes op Belgische, Europese en zelfs wereldwijde schaal voor klanten als Mercedes-Benz Belux, smart Belux, Daikin Europe, Bridgestone Europe, Antwerp World Diamond Congress, Van in, Adecco en Merak.

Het gevestigde reclameadviesbureau CATagency en de digitale start-up Denku vonden elkaar in 2014. Al snel merkten ze dat hun dienstverlening complementair was en gecombineerd een meerwaarde betekende voor klanten. De samenwerking werd al snel bijzonder intensief. “De gezamenlijke naam is voor ons dan ook een logische stap,” aldus Kim Verhaeghen, managing partner. “Klanten waarop we samen actief waren, zagen ons al een tijdje als één entiteit. De naam Springbok bevestigt dat nu,” bevestigt creatief directeur Stefan Knecht.

Elk bureau blijft onder de nieuwe vlag wel als apart competence center actief. CATagency wordt Springbok Creative Services en legt zich toe op communicatieconcepten, print, direct marketing en audiovisuele media. Denku wordt Springbok Digital en ondersteunt klanten in alle vormen die digitale communicatie kan aannemen: content en social marketing, UX en conversie- optimalisatie, search engine marketing en website development. Alle diensten zitten in-house onder één dak wat een goede interactie en snelle opvolging garandeert.

Als Springbok is het bureau helemaal klaar voor een volgende sprong. “Door klanten als Daikin, Bridgestone en AWDC denken en werken we nu al dagelijks over de grenzen heen,” vertelt managing partner Vincent Van Lingen. “We willen graag in nog meer markten van start gaan. Tegelijk blijven we focussen op de sterktes die ons groot gemaakt hebben: creativiteit, servicegericht en datagedreven. Voor onze klanten blijven we dus ook in de nieuwe gedaante een vertrouwde partner.”