
Cath Luyten
Verrassende gezichten in de nieuwe Belgische commercials voor Fïnley. In de Nederlandstalige spot is het Cath Luyten die plaatsneemt aan de bar en in de Franstalige variant is het Sandrine Dans die vriendelijk bedankt voor het parasolletje in haar Finley.
Met presentatrices Cath Luyten (39) en Sandrine Dans (40, presentatrice van het populaire L’Amour est dans le Pré op RTL, de Franstalige versie van Boer Zoekt Vrouw, heeft Fïnley er twee ambassadrices van formaat bij waarmee het de Belgische identiteit van het merk wil onderstrepen. Fïnley werd immers in het Coca-Cola R&D-centrum in Anderlecht ontwikkeld en gelanceerd op de Belgische markt in 2014. Inmiddels bestaat het Fïnley assortiment uit zes smaken en wint het merk gestaag aan populariteit bij de volwassen doelgroep waarvoor de drank werd bedacht. "Op ’n avond zat ik rustig voor televisie toen een spotje voor Fïnley passeerde. Acteur Omar Sy had een twinkel in de ogen die me aanzette tot iets wat ik nooit eerder had gedaan: direct gevolg geven aan een reclamespot. Ik kocht mijn eerste Fïnley. Sindsdien ligt Fïnley in mijn koelkast. He did it. En nu wil ik het doen. Omdat het lekker is. Èn ontwikkeld in België," zegt Cath Luyten.
Céline Van den Rijn, marketing director Belgium & Luxembourg: “Zowel Cath als Sandrine stralen ervaring en verfijning uit, maar dan op een heel ongedwongen, natuurlijke manier. Ze passen dus perfect bij ons merk en spreken ook onze doelgroep aan: volwassenen die genieten van het leven en daarbij een niet alcoholisch, laagcalorisch drankje en fijne bubbels wel weten te waarderen.”

Cath Luyten
De nieuwe Belgische Fïnley campagne omvat twee televisiespots, outdoor advertenties en advertenties in magazines en op online platformen. Al deze uitingen werden opgebouwd rond de nieuwe protagonistes. De campagne is van de hand van Sra Rushmore. Voor de fotografie werkte het burau met de Belg Kurt Stallaert.

Sandrine Dans
In de televisiespot - die volgende week wordt vrijgegeven - zit de hoofdrolspeelster aan een bar (de spots werden opgenomen in bar-restaurant Alcazar in Parijs) en bestelt een Fïnley bij een knappe, jonge barman. De knaap mist nog enige levenservaring en slooft zich uit door het glas Fïnley nodeloos extra te willen versieren. Dat idee wordt evenwel door de hoofdrolspeelster tijdig afgewimpeld waarna de nieuwe baseline verschijnt: “Fïnley. Ervaar de natuurlijke smaken.”
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]