Cattoir, een merk met continuïteit

Communication / News

Sinds 1989 timmert Thierry Cattoir met het team van Remarkable aan de weg van de betere merkstrategie, merkcreatie en merkbescherming. Zoals elk (goed) merk denkt Remarkable aan zijn continuïteit. Zoon Louis-Philip versterkte recent het team. Een toekomstgerichte zet…

Ooit was een merk gewoon de naam van je bedrijf. Of dat van jezelf. Het moest goed bekken, er kwam (soms) een goed logo bij en basta. Het besef groeide dat een merk méér is dan een naam en een logo. Merkbeleving, merkcommunicatie, de waarden van een merk en de aantrekkingskracht voor klanten en medewerkers: het zijn maar enkele van de aspecten die tot de brand experience zijn gaan behoren. Thierry Cattoir richtte in 1989 Remarkable op, een bureau met nu vijftien medewerkers en diverse expertises: brand strategy, brand creation en brand protection. Ondersteunend is de brand research. Het vinden, hebben en gebruiken van een merk heeft namelijk impact op marketing en communicatie, terwijl het ook juridische aspecten omvat.  “Herkomst, kwaliteit en een commercieel-communicatieve functie,” somt Thierry Cattoir op. “Daar komt nu een vierde bij: de maatschappelijke functie. Een gokje? In 2100 zal die maatschappelijke functie de belangrijkste zijn.”

Alvast geen onenigheid op dat vlak tussen vader Thierry en zoon Louis-Philip, die sinds kort samenwerken. “Jongeren kijken nu al meer naar sustainability,” zegt Louis-Philip. “Mijn komst heeft daar zeker iets mee te maken. Er is de basis, waar 30 jaar aan gewerkt is. We willen met Remarkable de brug leggen naar sociale media én naar de maatschappelijke rol van een merk. We zien nu vaak een te grote focus op roas, return on advertising spend, zodat de merkenbouw erbij inschiet.”

[...]

HET VOLLEDIGE ARTIKEL LEEST U IN PUB MAGAZINE

Foto: Luc Hilderson

Wist u dat... Thierry Cattoir één van de sprekers is op onze nieuwste editie van Orbit by PUB? Inschrijven daarvoor kan nog steeds.