Cayman schrijft sprookjes voor ITZU

Crea / News

ITZU vindt voor elk talent de perfecte jobmatch. Zo positioneert de HR-partner zich op de markt. Hun vraag aan Cayman was even eenvoudig als uitdagend: 'Vergroot de brand awareness van ITZU bij jongeren en jongvolwassenen'. Het belangrijkste inzicht was dat de vele mismatchen waarmee de doelgroep te maken krijgt, hun vertrouwen in de sector doet slinken. Ze zoeken allen een persoonlijke, high level aanpak om sneller een job te vinden die écht bij hen past. Deze insights vertaalde Cayman naar een creatieve campagne met scherpe visuals en een spot on radiocommercial.

Er was eens…

Als insteek ging men aan de slag met bekende sprookjes, omdat daar wel altijd de juiste persoon – mét de juiste job – op de juiste plek is. Denk maar aan Gepetto, de houtbewerker, en de jager van Roodkapje. Wat als deze sprookjesfiguren niet in de juiste job werden geplaatst? Die verhalen kennen geen happy end, zoveel is zeker. Maar een tot de verbeelding sprekende campagne levert het wel op.  Cayman koos voor sprookjes die vandaag de dag nog bekend zijn bij jongeren. Zo passeren zowel Roodkapje, Sneeuwwitje, Hans & Grietje als Pinokkio de revue. "We voelden meteen een goede ‘match’ met dit team dat onze behoeften goed capteerde én tegelijkertijd zeer creatief uit de hoek komt," zegt Kristien Moelans, marketing director ITZU. "Cayman toverde dit ludieke sprookjesconcept uit hun hoed om op een creatieve manier aan onze naambekendheid te werken, en tegelijk ook de associatie van ITZU als dé rekruteringspartner bij de jongerendoelgroep te versterken. We zijn erg tevreden over de uitwerking van deze creatieve campagne en kijken uiteraard uit naar een happy end!"

KRISTIEN MOELANS - MARKETING DIRECTOR ITZU

Het bureau trok met de stemmen van Stijn Cole en Ben Segers naar de opnamestudio’s van Sonhouse. Drie radiospots van 30 seconden en drie follow-ups van 10 seconden brengen de sprookjescampagne van ITZU echt tot leven. Daarnaast ontwikkelde men een audiologo om de naamsbekendheid van ITZU ook auditief te bouwen. 

Men zorgde ook voor drie key visuals en een animatievideo in de illustratieve stijl van de typische sprookjesprenten. In elke scène is te zien hoe de job van de personages het (happy) end beïnvloedt. En de pay-off? Wél de juiste persoon op de juiste plek? ITZU. It’s you we care about. Leuk om weten: alle illustraties werden inhouse gemaakt door Hendrik Holderick

De campagne met visuals en animatievideo kwam tot leven in de wereld waar de doelgroep zich bevindt: op Instagram, Youtube, TikTok en Facebook.

CREDITS

Client: ITZU

Client contacts: Kristien Moelans, Winde Engels, Michiel Reynders

Agency: Cayman Creative Thinkers

Strategy: Karen Lemaire, Chloé Coppieters

Concept: Hendrik Holderick, Robbie Cap, Chris Goossens

Creative Direction & Illustrator:  Hendrik Holderick

Online Strategy: Lynn Van den Broeck

Project Management: Mauri Van Coillie, Marinka Van de Walle

Sound studio (spots & sound logo): Sonhouse

Animatiestudio: Sabouge