CBC beantwoordt vragen tijdens de lockdown

Crea / News

Sinds de start van de Covid-19-crisis stelden klanten van CBC Banque & Assurance heel wat financiële vragen aan hun bankkantoor. Afwegend hoe belangrijk het is om zoveel mogelijk consumenten nuttige en relevante informatie te geven, besloot de adverteerder duidelijk antwoorden te geven via radio en televisie.

Betalingsuitstel van een krediet, met cash geld of een kaart betalen, handelszaken uitrusten met een elektronische betaalterminal, enz. Het zijn slechts enkele voorbeelden van vragen die de klanten sinds het begin van de coronacrisis aan CBC Banque & Assurance stellen. Om in deze moeilijke tijden zoveel mogelijk mensen duidelijke en geruststellende informatie te bieden, geeft CBC sinds half april gedetailleerde antwoorden op radio en televisie. Indien nodig worden de antwoorden in de context geplaatst van de maatregelen die de regering heeft opgelegd of aangeraden.

Deze toch ingewikkelde ‘brand content’-actie werd in een recordtijd gelanceerd door de teams van RMB, die de audio- en videoboodschappen van de klant volledig hebben geproduceerd. De radioboodschappen worden dagelijks uitgezonden op La Première vanaf 9u, vlak voor het programma ‘Le Mug’. In ‘Minute Financière’ worden de vragen die de adverteerder ontving door anonieme personen gesteld. En het is Cédric Matte zelf, algemeen directeur retailbanking van CBC die de antwoorden geeft. Op televisie worden de boodschappen dagelijks uitgezonden op La Une, vlak voor het journaal van 19u30. In ‘Point Finance’ verschijnen de geschreven vragen-antwoorden op het scherm.

De campagne loopt tijdens de grootste bereikpieken op de twee belangrijkste merken van de RTBF, voor een optimale verspreiding van essentiële informatie die van algemeen belang is in deze ongekende coronacrisis. De adverteerder vond zo dus beslist een doeltreffende manier om kort bij de meerderheid van de burgers te staan.