Uit een vastgoedstudie, uitgevoerd eind 2018 door CBC Banque & Assurance is gebleken dat de Belg nog steeds een baksteen in de maag heeft. De aantrekkingskracht van vastgoed valt vooral te verklaren door de wens om zijn pensioen te verzekeren, om te investeren of om de familie veilig te stellen. Maar eigenaar wordt men niet onbezonnen. De baksteen is er een voor het leven. Zich verbinden voor 15, 20 of zelfs 30 jaar, alleen of met anderen, betekent een sprong in het onbekende. De veranderingen in de wetgeving, in de levenswijze, en in de energieregulering van de laatste tien jaar zijn er het bewijs van. Deze vaststellingen hebben ertoe geleid dat CBC heeft besloten zijn relatie met zijn klanten te hertekenen.
“Wij beseffen dat de toegevoegde waarde van een bank ligt in de expertise, het advies of de service, voorafgaand aan de beslissingen van zijn klanten, en dat is belangrijk,” verklaart Sandra Circhirillo, communicatieverantwoordelijke van CBC. De bank heeft dus een nieuw diagnostisch online hulpmiddel ontwikkeld voor de kandidaat kopers. Het principe is eenvoudig: een reeks vragen die de mensen zich doorgaans stellen – of zouden moeten stellen – en antwoorden in de vorm van artikels en tutorials die hen helpen bij de voorbereiding van hun aankoop.
Dit nieuwe hulpmiddel, met de naam « Le Point Immo », wordt kenbaar gemaakt dankzij een digitale, radio en POS campagne ontwikkeld door Tramway21. De nadruk wordt daarbij gelegd op de bedenkingen en vragen rond de filosofische en meer praktische aspecten met betrekking tot vastgoed. De vragen zijn aangepast aan het profiel van de internaut. De bezordheden zijn immers niet dezelfde als men 25 jaar oud is en het een eerste aankoop betreft, dan wanneer men 50 is en men een aankoop doet met de bedoeling de kinderen te helpen.
“Wij beseffen dat de toegevoegde waarde van een bank ligt in de expertise, het advies of de service, voorafgaand aan de beslissingen van zijn klanten, en dat is belangrijk,” verklaart Sandra Circhirillo, communicatieverantwoordelijke van CBC. De bank heeft dus een nieuw diagnostisch online hulpmiddel ontwikkeld voor de kandidaat kopers. Het principe is eenvoudig: een reeks vragen die de mensen zich doorgaans stellen – of zouden moeten stellen – en antwoorden in de vorm van artikels en tutorials die hen helpen bij de voorbereiding van hun aankoop.
Dit nieuwe hulpmiddel, met de naam « Le Point Immo », wordt kenbaar gemaakt dankzij een digitale, radio en POS campagne ontwikkeld door Tramway21. De nadruk wordt daarbij gelegd op de bedenkingen en vragen rond de filosofische en meer praktische aspecten met betrekking tot vastgoed. De vragen zijn aangepast aan het profiel van de internaut. De bezordheden zijn immers niet dezelfde als men 25 jaar oud is en het een eerste aankoop betreft, dan wanneer men 50 is en men een aankoop doet met de bedoeling de kinderen te helpen.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]