CF Europe, de Europese organisatie die alle mucopatiënten en hun omgeving vertegenwoordigt, klopte bij Choco aan voor een volledige rebranding. Met een nieuw logo, huisstijl en website wil CF Europe haar leden nog sterker bereiken en ondersteunen.
Live life to the fullest
Dat is de slagzin van CF Europe, actief in 39 landen. De organisatie wil de levenskwaliteit van mensen met de longaandoening Cystic Fibriosis (muco) verbeteren. Zodat ze zich ten volle kunnen ontpoppen en het beste uit het leven kunnen halen. Ze legt via haar werk connecties tussen patiënten, zorgverleners, onderzoekers en experten over de grenzen heen. Deze verbindende rol én uitgesproken positieve visie op het leven wilde CF Europe nog meer vertaald zien in de manier waarop ze zich aan de wereld presenteert.
Sla je vleugels uit
Met een vlindertje koos Choco voor een logo dat deze energie helemaal uitstraalt. Bovendien hebben de vleugels de vorm van twee longen, die zorgen voor herkenbaarheid bij de Muco-community. “De draagkracht van mensen die samen ervaringen en kennis uitwisselen, is enorm groot. Zo geven ze elkaar steun, maar ook hoop en moed. Daar wil CF Europe mee voor zorgen,” vertelt Krist Pauwels van Choco.
Het design van de vlinder werd vertaald in een organische en open huisstijl die zowel rust, structuur en creativiteit uitstraalt. De website, die op dit moment nog in volle ontwikkeling is, werkt met warme, menselijke fotografie die ver wegblijft van de steriele medische wereld. Het is tenslotte de mens achter de longaandoening die telt.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]