CF Europe en Choco gaan voor levenslust en hoop

Crea / News

CF Europe, de Europese organisatie die alle mucopatiënten en hun omgeving vertegenwoordigt, klopte bij Choco aan voor een volledige rebranding. Met een nieuw logo, huisstijl en website wil CF Europe haar leden nog sterker bereiken en ondersteunen.

Live life to the fullest

Dat is de slagzin van CF Europe, actief in 39 landen. De organisatie wil de levenskwaliteit van mensen met de longaandoening Cystic Fibriosis (muco) verbeteren. Zodat ze zich ten volle kunnen ontpoppen en het beste uit het leven kunnen halen. Ze legt via haar werk connecties tussen patiënten, zorgverleners, onderzoekers en experten over de grenzen heen. Deze verbindende rol én uitgesproken positieve visie op het leven wilde CF Europe nog meer vertaald zien in de manier waarop ze zich aan de wereld presenteert.

Sla je vleugels uit

Met een vlindertje koos Choco voor een logo dat deze energie helemaal uitstraalt. Bovendien hebben de vleugels de vorm van twee longen, die zorgen voor herkenbaarheid bij de Muco-community. “De draagkracht van mensen die samen ervaringen en kennis uitwisselen, is enorm groot. Zo geven ze elkaar steun, maar ook hoop en moed. Daar wil CF Europe mee voor zorgen,” vertelt Krist Pauwels van Choco.

Het design van de vlinder werd vertaald in een organische en open huisstijl die zowel rust, structuur en creativiteit uitstraalt. De website, die op dit moment nog in volle ontwikkeling is, werkt met warme, menselijke fotografie die ver wegblijft van de steriele medische wereld. Het is tenslotte de mens achter de longaandoening die telt.